AAU tager imod 4000 studerende

I dag starter 4.000 nye studerende på Aalborg Universitet - det højeste antal nogensinde. 3.000 er blevet optaget via den koordinerede tilmelding, mens 500-600 er direkte optaget. Dertil kommer de knap 600 udenlandske studerende, der er blevet optaget på universitetet og de studerende, der efter en pause nu genoptager studierne. Der vil således være trængsel på Gammel Torv, hvor de nye studerende fra morgenstunden i dag bydes på rundstykker. Kun knap 200 har takket nej til tilbuddet om en studieplads på Aalborg Universitet. - En del af dem, der siger nej, er blevet optaget på deres andenprioritet. Så vælger nogen i stedet at vente et år, mens andre måske søger en ledig studieplads på et andet fag, siger Helle Thomsen, Studiekontoret på AAU. (Søren Beukel Bak)
    Periode1 sep. 2010

• TitelAAU tager imod 4000 studerende