Godt at de studerende kommer ud over universitetsmuren

• Jørgen Møller

Flere borgere i Hjørring mener, at kommunens nye planstrategi ligger meget tæt op ad et eksamensprojekt fra AAU. De studerendes underviser, lektor Jørgen Møller, er begejstret, men vil ikke udtale sig om, hvorvidt planstrategien er inspireret af opgaven, da han ikke har læst planstrategien. 'Men pigerne var virkelig fremme i skoene. De holdt bl.a. et strategiseminar for politikere og ledende embedsmænd fra Hjørring. Det var friskt gjort'. Han mener, at det er positivt, hvis kommunen bruger rapporten, da det bringer de studerende ud over 'universitetsmuren'. Thessa Jensen, forsker ved AAU er enig, men understreger, at opgaven er lavet af studerende, der mangler erfaring og ikke har snakket med folk ude i landsbyerne.
Periode14 sep. 2007

• TitelPlanstrategi til et flot 11-tal