Ingen fremtid for gratis universiteter

Det er ikke muligt at fastholde gratis adgang til universiteterne i en globaliseret verden, siger professor ved Handelshøjskolen i Århus, Nina Smith. Samme billede blev tegnet i går, hvor bl.a. lektor Peder Østergaard ligeledes fra Handelshøjskolen i Århus fremhævede, at regeringens nye tiltag med en mobil taxametertakst peger i retning af danske betalingsuniversiteter i fremtiden. Regeringen fastholder dog, at det fortsat skal være gratis at gå på universitetet, men oppositionen vurderer, at regeringen er ved at gennemføre liberalisme på området. I forbindelse med artiklen bringer Information et billede af et nyt hold studerende, som netop er startet på Aalborg Universitet. De studerende er muligvis en af de sidste generationer, der går gratis på universitetet, skriver avisen.
      Periode2 sep. 2005

• TitelIngen fremtid for gratis universiteter
        Mediets navn/udløbInformation
        Varighed/længde/størrelse3