Leder: Indavl på Aalborg Universitet

Journalist Per Mathiessen skriver i en leder, at Frank Jensen vil blive en god formand for Aalborg Universitet. Han er dog skeptisk over baggrunden for valget af Frank Jensen, da de lokalpolitiske interesser formentlig har vejet tungt. Det er endvidere problematisk, at universitetsledelsen er domineret af folk fra Aalborg. Det gælder bl.a. for den afgående formand, Sven Caspersen, og fhv. direktør for Aalborg Industries, Freddy Frandsen, der begge har haft en akademisk karriere i byen. Per Mathiessen betvivler ikke kompetencerne hos rektor Finn Kjærsdam eller dekan Frede Blaabjerg, men det vil være sundt, hvis der blev skuet ud over amtsgrænserne, når der skal vælges folk til ledelsesposter i Aalborg.
Periode10 feb. 2006

• TitelLeder: Indavl på Aalborg Universitet