Meget grå gråzone? Ekspert blåstempler omtale af betalt TV 2-program

  • Søren Sandfeld Jakobsen

Presse/medie

Beskrivelse

TV 2 har fået betalt en programserie om den danske model Cecilie Haugaard, ”Cillemouse – den falske virkelighed,” af CBB Mobil. Det fremgår af programmets intro, men nævnes ikke i tv2.dk-artiklen om programmet. Dette har fået flere Twitter-brugere til at undre sig over den inkonsekvente transparens. Kristoffer Pinholt, ansvarlig for TV 2’s digitale platforme, forklarer, at artiklen ikke er sponsoreret men blot en journalistisk tekst uden input fra CBB Mobil. Den er dermed ikke annoncørbetalt og skal ikke have et annoncørmærkat, og den udlægning er Søren Sandfeld Jakobsen, professor i medieret ved Aalborg Universitet, enig i, selvom vurderingen er svær. Kilder:Journalisten.dk, 10-04-2019
Periode10 apr. 2019

Mediedækning

1

Mediedækning