Minister i krydsild i dag: Skal forklare skandalesalg

Rigsrevisionen har eksekveret en vurdering af Sundheds- og Ældreministeriets salg af vaccineproduktion til sheik Abdulaziz Hamad Aljomaih. Revisionen konkluderer, at forberedelse, udførelse og beslutningsgrundlaget for dette salg alt sammen var utilfredsstillende. Ministeriet har selv skrevet en pressemeddelelse, hvor Rigsrevisionens kritik kritiseres. Formand for statsrevisorerne Peder Larsen (SF) og Per Nikolaj Bukh, professor ved Institut for Økonomi og Ledelse på Aalborg Universitet, mener begge, at det er foruroligende, når et ministerium ikke vil stå til ansvar for sin handlinger. Per Nikolaj Bukh tilføjer, at systemet bryder sammen, hvis det bliver normen, at man blot erklærer sig uenig i kritikken i revisionen. Kilder:
    Periode3 apr. 2018