TDC overtrådte loven ved koncernsalget

• Erik Werlauff

TDC overtrådte loven og holdt markedet i uvidenhed, da tusinder af TDC-aktionærer solgte aktier i utide, på grund af manglende informationer ved salget af koncernen. Finanstilsynet har strammet reglerne og nyfortolket afgørelser, til stor overraskelse for bl.a. Dansk Industri og Rederiforeningen. Erik Werlauff, professor, Dr. Jur. Ved Aalborg Universitet mener, at det er en forsømmelse, og at reglerne og nyfortolkningen er et skelsættende brud med hidtidig fortolkning af loven. Informationen fra TDC, var et resultat af et tæt samarbejde med Fondsbørsen. Jesper Lau Hansen, professor i børsret ved Københavns Universitet, siger, at Finanstilsynet og Fondsbørsen burde have grebet ind i sagen, i stedet for at lægge ansvaret over på virksomhederne.
    Periode9 dec. 2007

• TitelTavshedens pris