Tysk vej til global dansk eksport

Når tyske virksomheder vælger Danmark til at udvikle nogle produkter baseret på danske kompetencer, er det med til at udvikle Danmarks vidensniveau endnu højere, mener Danmarks generalkonsul i München, Helle Meinertz, efter den tyske teleudstyrsvirksomhed har valgt Danmark, hvilket kan være med til at styrke kompetenceklyngerne i Aalborg og København. "Aalborg-området har nogle spidskompetencer på nye teknologier, hvilket også hænger sammen med, at Aalborg Universitet er langt fremme på det område. Der er et godt miljø omkring ingeniørerne, hvor de netværker og kender hinanden", siger Niels Frandsen, direktør i Rohde & Schwarz i Danmark. Virksomheden samarbejder derfor også med Aalborg Universitet.
      Periode1 jun. 2016