Vindkraft får Nordjylland på verdenskortet

I forbindelse med verdens største offshore-messe for vindmølleindustrien, EWEA Offshore 2015, i Bella Center i København tager en deltagere fra hele verden til Nordjylland for at besøge Bladt Industries, Testcenter Østerild, North Sea Offshore Service Group, All NRG og Envision Energys testmølle i Thyborøn. Her håber man, at man kan overbevise beslutningstagere om at købe vindmøller af Siemens og Vestas. Det vil også komme de nordjyske underleverandører til gode, siger projektleder Henrik Wadmann. Udover at huse verdens største vingefabrik, Siemens Wind Power Blade Division, kan regionen også prale med at have én af verdens førende forskningsinstitutioner inden for vind, Aalborg Universitet.
      Periode27 feb. 2015