Bestemmelse af frekvensselektivitet over flere frekvenser og sammenligning med tidligere studier

• Orellana, Carlos Andrés Jurado (Projektdeltager)
  • Pedersen, Christian Sejer (Projektdeltager)
  • Møller, Henrik (Projektdeltager)
  • Moore, Brian (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Dette projekt er en del af projektet "Bestemmelse af de kritiske band/auditory filtre ved lave frekvenser". Målet er at undersøge frekvensselektivitet for en gruppe normalt hørende personer for et frekvensområde, der inkluderer både lave og mellem frekvenser, så resultaterne kan sammenlignes med tidligere studier. En lyttetest blev udført i 2009. Nothed noise metoden blev brugt, og ialt 12 personer deltog. Frekvensområdet dækkede centerfrekvenser fra 50 Hz til 1000 Hz. Resultaterne inkluderer altså nye estimater under 100 Hz, hvor der ikke tidligere er publiceret data. Faktorer, der påviker frekvensselektivitet kan derfor sammenlignes over et større frekvensområde. Modifikationer til metoden for lave frekvenser blev undersøgt, og anvendt. Dokumentationen af resultatet blev publiceret i 2010.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/09/200731/01/2010

Samarbejdspartnere

• University of Cambridge (Projektpartner)

Finansiering

• <ingen navn>

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.