Digital Dannelse, it-didaktik og tyskfaget

Karin Ellen Tweddell Levinsen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

    110 Downloads (Pure)

    Abstract

    I denne artikel præsenteres en it-didaktisk metode til at integrere tyskfaget med it-didaktik og digital dannelse i gymnasiet. Metoden, der fokuserer på eleverne som didaktiske designere af digitale produktioner, er udviklet i samarbejde med professor Birgitte Holm Sørensen og afprøvet over en årrække i forsknings- og udviklingsprojekter i folkeskolen fra 1. – 10. klassetrin (Sørensen, Audon & Levinsen 2010, Sørensen & Levinsen 2014, Levinsen & Sørensen 2015). Vi har erfaring med metoden på universitetsniveau, så selvom metoden og dens didaktiske principper således knytter sig til folkeskolen kan de også overføres til Gymnasieskolen. Teksten er baseret på et oplæg af samme navn afholdt af Tysk på Tværs på Konference om digital dannelse i tysk i foråret 2016.
    OriginalsprogDansk
    TitelWissensWert : Tysklærerforeningen for Gymnasiet og HF's skriftserie
    Antal sider6
    Publikationsdato2016
    Sider47-55
    StatusUdgivet - 2016
    NavnWissensWert, Tysklærerforeningen for Gymnasiet og HF's skriftserie

    Bibliografisk note

    har nu fåte manglende data + pdf kopi på

    Emneord

    • digital dannelse
    • it-didaktik
    • didaktisk design
    • tysk
    • digital produktion

    Citationsformater