IT-mappen og inklusion som hverdagspraksis på begyndertrinnet: En fortælling fra Rødovre

Karin Levinsen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    Abstract

    De første skoleår er særlig sårbare for læse/skrivesvage og ordblinde børn, fordi de kan nå at opsamle mange nederlag, der kan præge deres læring og selvtillid fremover. I denne artikel fortæller jeg om erfaringerne fra et omfattende forsknings- of udviklingsprojekt kaldet Projekt IT-Mappen i Rødovre. Med inddragelse af it-støtte er det lykkedes at etablere og forankre procedurer, rammer, kompetenceudvikling, og konkret hverdagspraksis i forbindelse med inklusion af elever med potentielle læse- og skriveudfordringer på begyndertrinnet.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftViden om Laesning
    Udgave nummer11
    ISSN1902-3472
    StatusUdgivet - 2012

    Emneord

    • inklusion, it, kompenserende, substituerende, folkeskole, læsning

    Citationsformater