Kompetenceudvikling integreret i jobfunktionen: en beskrivelse af ideen bag og metoden til videnoverførsel fra universitet kombineret med læring på jobbet

Flemming K. Fink

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstract

Tilrettelæggelse af efter- og videreuddannelse på universitetsniveau har traditionelt været betragtet som en opgave på lige fod med planlægning af kurser for studerende. Den traditionelle forståelse har været, at man engang imellem havde godt af at komme en tur ”tilbage på skolebænken”. Denne artikel beskriver en anden måde at tænke efter- og videreuddannelse på, hvor der tages udgangspunkt i kravene til ny viden fra jobfunktionen, hvor arbejdspladsens behov vægtes mindst ligeså højst som den lærendes personlige behov. Artiklen bygger på flere års erfaring fra ingeniørernes arbejdsområde, fra såvel store som små virksomheder.
OriginalsprogDansk
TidsskriftTidsskrift for Universiteternes efter- og videreuddannelse
Udgave nummer8
Antal sider9
ISSN1603-5518
StatusUdgivet - 2006

Citationsformater