Think Human: Om baggrunden for uge-40-kampagnens dommedagsprofeti: "Kommunikationsdesign" og "maskintænkning"

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Abstract

Artiklen analyserer maskinmetaforik med eksempel i Sundhedsstyrelsens uge-40 kampagne. Indledningsvis beskriver forfatteren baggrunden for den sproglige aflejring der af Erik Hollnagel og Roy Harris benævnes som "maskinmetaforer". Maskinmetaforer beskrives siden i teori og praksis, særligt i kampagnesammenhæng. Forfatteren afdækker hermed den bagvedliggende kommunikationstænkning, der fører til maskinmetaforer i kommunikationsteori og -analyse på et mere generelt plan - set fra en integrationel tilgang.
OriginalsprogDansk
TidsskriftSpindet
Vol/bind12
Udgave nummer1
Sider (fra-til)12-19
Antal sider8
ISSN1603-7979
StatusUdgivet - 12 apr. 2012
Udgivet eksterntJa

Citationsformater