Stort potentiale i smartere produktudvikling

    Press/Media: Press / Media

    Description

    Selvom oprettelsen af produktplatforme er et af de mest effektive redskaber til at reducere omkostningerne i virksomhederne, giver mange op undervejs. Ifølge en undersøgelse udarbejdet af lektor Poul Kyvsgård Hansen fra Center for Industrial Production ved Aalborg Universitet tager det nemlig ofte længere tid end ventet at oprette funktionelle produktplatforme. - Men de, der fortsætter, oplever efter fire-fem år, at effekterne realiseres - endda flerfoldigt i forhold til, hvad de havde planlagt, understreger Poul Kyvsgård Hansen. Lego er blandt de virksomheder, der ved hjælp af oprettelsen af produktplatforme har formået at vende krise til rivende vækst på ganske få år. (Ulla Gunge Hansen)
    Period1 Sept 2010

    Media coverage

    1

    Media coverage

    • TitleStort potentiale i smartere produktudvikling
      Media name/outletBerlingske Tidende
      Date01/09/2010
      PersonsPoul Kyvsgaard Hansen