Neomillenial Learning Styles og Mønsterbrydere

Karin Levinsen

Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearch

Abstract

 IKT-udviklingen og de deraf følgende komplekse forandringer rækker dybt ind i vores samfunds indretning og struktur. Når det diskuteres hvordan de højere uddannelser er rustet til overgangen fra industri- til informationssamfund, er fokus ofte på generationsforskelle samt uddannelsessystemets forudsætninger for at imødegå fremtidens udfordringer. Baby Boomers har tilegnet sig det meste af deres kompetencer indenfor Informations- og Kommunikations Teknologi (IKT) som voksne, mens de yngre Millennials er såkaldte digitale indfødte (digital natives) for hvem trådløse net og mobil teknologi er dagligdags ting. Derfor forventes det at nutidens og fremtidens studerende adskiller sig radikalt fra de ældre mht. brugen af IKT, læringsmåder og problemløsningsstrategier, samt at generation X og Millennials er mere IKT-kompetente end de ældre. Artiklen præsenterer de to første faser af et kvalitativt studie af en internetbaseret pædagoguddannelse, hvor deltagerne bryder med denne opfattelse og udviser elementer af Neomillenian Learning Styles.
Original languageDanish
Title of host publicationDigitale Medier og didaktisk design : Brug, erfaringer og forskning
EditorsLars Birch Andrasen, Bente Meyer, Pernille Ratleff
Number of pages12
Place of PublicationKbh
Publication date2008
Edition1
Pages192-211
ISBN (Print)978-87-7684-222-2
Publication statusPublished - 2008
Externally publishedYes

Cite this