Bæredygtighed inden for uddannelse - eksempler fra Aalborg Universitet

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

Keynote speaker på konference finansundervisere. Oplægget var for ca. 200 finansundervisere fra professionshøjskoler og erhvervsakademier fra hele landet på hotel Hvide Hus i Aalborg om ”Bæredygtighed inden for uddannelse – eksempler fra Aalborg Universitet”. Oplægget skal give inspiration til hvordan finansundervisere kan tænke bæredygtighed ind i deres uddannelser. At have kompetencer i bæredygtighed er vigtig for alle studerende uanset hvilken uddannelse de følger. Studerende får viden og færdigheder via formel uddannelse, men at have kompetencer i bæredygtighed betyder, at man har evnen til at handle kompetent i bestemte situationer og det er mere og andet end faglig viden.
Bæredygtighed er et vigtigt konkurrenceparameter. En analyse fra Dansk Industris Virksomhedspanel viser, at to ud af tre virksomheder oplever bæredygtighed som et vigtigt konkurrenceparameter. Næsten halvdelen af alle virksomheder oplever stigende forventninger til arbejdet med bæredygtighed fra deres vigtigste partnere. Vi skal klæde vores studerende på, så de er klar til at kunne tackle disse udfordringer! Uddan dig til fremtiden!
Periode3 mar. 2023
BegivenhedstitelKonference for finansundervisere