Karsten Brinkmann, CISO og EVP hos TDC Net, Jens Myrup Pedersen, Professor i cybersikkerhed ved Institut for Elektroniske Systemer, Aalborg Universitet, Mette Beck-Nielsen, adm. direktør for Digital Dogme, og Nikolaj Juncher Wædegaard, Chef for Digital, Tele & Medier hos Dansk Erhverv, skriver i et debatindlæg om cybertruslen mod Danmark. Ifølge forfatterne har Danmark akut behov for flere eksperter og mere forskning inden for cybersikkerhed. De påpeger, at grundet den høje trussel vil Danmark snart mangle 15-20.000 medarbejdere med cyberkompetencer. Her støtter de initiativer som Aalborg Universitets Cyberskills, der arbejder på at tiltrække flere unge til en uddannelse og karriere inden for cybersikkerhed.

(Resumé leveret af Infomedia) Kilder: Altinget.dk, 25-09-2023

Periode25 sep. 2023