Det samfundsvidenskabelige fakultet på Aalborg Universitet har ikke længere en dekan og en prodekan, idet de begge i går trak sig fra deres stillinger. Baggrunden er, at et ansættelsesudvalg havde opgivet at nå til enighed om, hvem der skulle have posten som dekan. Det har ikke været muligt at få fat på forhenværende dekan Margrethe Nørgaard eller eks-prodekan Morten Lassen, skriver Nordjyske Stiftstidende. Rektor Finn Kjærsdam siger nu, at han tager til efterretning, at de ikke har ønsket at fortsætte. Det humanistiske fakultet beholder sin nuværende dekan Ole Prehn, mens det teknisk-naturvidenskabelige fakultet med professor Frede Blaabjerg får ny dekan. AAU's bestyrelse har desuden udnævnt lektor Hanne Kathrine Krogstrup til ny prorektor. Hun skal dog fungere som dekan indtil hun tiltræder som prorektor den 1. november. 'Det er ikke for at blive rektor, at jeg har søgt prorektorjobbet. Omvendt er det min indstilling, at vi kvinder ikke kan tillade at brokke os over mangel på kvindelige ledere, hvis vi ikke selv søger nogle af stillingerne', siger hun.
Periode29 sep. 2005

• TitelHurtig udskiftning i ledelsen på AAU