Skolelukninger måske på vej i Brønderslev

• Jørgen Møller

Flere skoler i Brønderslev Kommune er truet af lukning på grund af faldende elevtal. Mikael Klitgaard (V), borgmester i Brønderslev, understreger, at skolerne kommer i fare, hvis elevtallet er for lille. Øster Brønderslevs elevtal falder markant de kommende år; i år begynder 46 nye elever på skolen, mens det forventede antal nye elever falder til 15 i 2020. Jørgen Møller, landsbyforsker ved Institut for Planlægning på AAU, slår fast, at der vil være et ganske betydeligt fald i antallet af skoler på grund af elevtallet. Han påpeger dog, at flygtninge kan være et tilskud flere steder, hvilket måske kan redde skoler.Artiklen skrevet af Mick Knive AndersonLink til udsendelse Indslaget forekommer ca. 1 min. inde i udsendelsen.
Periode3 apr. 2016