Markus Heinrich Toribio, der er studerende ved Aalborg Universitet, er en såkaldt "White Hat Hacker" og medlem af det danske cyberlandshold, der i disse dage er i Norge for at forsvare sin EM-titel fra sidste år. Landstræner og professor ved Aalborg Universitet Jens Myrup Pedersen roser Markus for hans evner og forståelse for computersystemer. Ifølge Pedersen er cyberlandsholdet en god reklamesøjle for cybersikkerhed i Danmark. "At have en velfungerende digital infrastruktur, der ikke kan hackes, er supervigtigt, men som individer er vi også sårbare, da vores oplysninger findes mange forskellige steder på internettet," forklarer Pedersen.

(Resumé leveret af Infomedia) Kilder: Jyllands-posten.dk, 30-10-2023 Jyllands-Posten, sektion 1, side 2, 31-10-2023

Periode30 okt. 2023 → 31 okt. 2023