Talentudvikling i virksomhedspraktikken

  • Rasmussen, Preben Horsholt (PI (principal investigator))
  • Løvenskjold Svejgaard, Karin (Projektleder)
  • Sten Iversen, Kjeld (Projektdeltager)

Projektdetaljer

Beskrivelse

Hvilke dimensioner af den praktiske oplæring og i samspillet mellem den praktiske oplæring og skoledelen, understøtter praktikelevernes talentudvikling?

Lægmandssprog

Hvilke særlige dimensioner i den praktiske oplæring understøtter praktikelevernes talentudvikling?

Nøgleresultater

I det analyserede materiale vil 9 ud af 12 lærlinge udvikle en høj fagidentitet, hvis de fortsætter deres nuværende udvikling. Dette beror på gode dispositions- og interaktionsmuligheder samt en bred faglig kvalificering, der også omfatter kvalificering på et intellektuelt og problemløsningsorienteret niveau.
Kort titelTalentudvikling i erhvervsuddannelserne
AkronymHøj fagidentitet
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/06/201715/10/2018

Emneord

  • Erhvervsuddannelse, talentudvikling, fagidentitet