TY - JOUR
T1 - Oplevelsesmiljøernes fem ansigter
AU - Jensen, Thessa
PY - 2008
Y1 - 2008
N2 - Oplevelsesøkonomi, sundhedsturisme, wellnessområder og meget mere er i dag bud på, hvordan turismeindustrien kan tiltrække flere og mere pengestærke forbrugere. Men hvordan kan man markedsføre sig over for disse oplevelseshungrende mennesker, der ifølge Gerhard Schulze udgøres af fem miljøer? Disse miljøer er en ramme for oplevelsen. De kunne kaldes oplevelsesøkonomiens fem ansigter. Kender man disse miljøer, kan man bedre finde ud af, hvad man kan og skal prøve at sælge i oplevelsesøkonomien hvordan. Ved hjælp af samfundsteoretikeren Schulzes bud på oplevelsesmiljøer skal der derfor her forsøges at give et bud på, hvad disse grupper præcist kræver, både på et markedsførings- og et oplevelsesplan.
AB - Oplevelsesøkonomi, sundhedsturisme, wellnessområder og meget mere er i dag bud på, hvordan turismeindustrien kan tiltrække flere og mere pengestærke forbrugere. Men hvordan kan man markedsføre sig over for disse oplevelseshungrende mennesker, der ifølge Gerhard Schulze udgøres af fem miljøer? Disse miljøer er en ramme for oplevelsen. De kunne kaldes oplevelsesøkonomiens fem ansigter. Kender man disse miljøer, kan man bedre finde ud af, hvad man kan og skal prøve at sælge i oplevelsesøkonomien hvordan. Ved hjælp af samfundsteoretikeren Schulzes bud på oplevelsesmiljøer skal der derfor her forsøges at give et bud på, hvad disse grupper præcist kræver, både på et markedsførings- og et oplevelsesplan.
M3 - Tidsskriftartikel
JO - kommunikationsforum.dk
JF - kommunikationsforum.dk
ER -