Abstract
Hvorfor fanger nogle reklamer opmærksomheden, mens langt de fleste bliver ignoreret?
I en række artikler ser forskere fra MÆRKK ved Aalborg Universitet ind på forskellige virkemidler i reklamernes univers. Alt det, der gør at reklamerne får fat i vores bevidsthed: Humor, metaforer og musik er nogle af de emner, der tages op.
Antologien fokusere også på digitale medier - og hvordan de spiller sammen med mere traditionelle medier og deres udtryk.
Bogens kapitler omhandler:
•Sving i bevidstheden, sammenføjningens kunst og bogens artikler
•Reklame og rammer for dannelse af spillerum
•Reklamer med sjæl
•Udviklinger i morskaben i dansk tv-reklame
•Musik og levende billeder i reklameformatet. En empirisk undersøgelse af relationen
•Fra tv til net. Reklamer i et tværmedialt og æstetisk perspektiv
•Reklamefilmens digitale æstetik
•Virale reklamevideoer. Transgression, markedsføring og sociale medier.
I en række artikler ser forskere fra MÆRKK ved Aalborg Universitet ind på forskellige virkemidler i reklamernes univers. Alt det, der gør at reklamerne får fat i vores bevidsthed: Humor, metaforer og musik er nogle af de emner, der tages op.
Antologien fokusere også på digitale medier - og hvordan de spiller sammen med mere traditionelle medier og deres udtryk.
Bogens kapitler omhandler:
•Sving i bevidstheden, sammenføjningens kunst og bogens artikler
•Reklame og rammer for dannelse af spillerum
•Reklamer med sjæl
•Udviklinger i morskaben i dansk tv-reklame
•Musik og levende billeder i reklameformatet. En empirisk undersøgelse af relationen
•Fra tv til net. Reklamer i et tværmedialt og æstetisk perspektiv
•Reklamefilmens digitale æstetik
•Virale reklamevideoer. Transgression, markedsføring og sociale medier.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | Systime Academic |
---|---|
Antal sider | 234 |
ISBN (Trykt) | 978-87-616-4481-7 |
Status | Udgivet - 2012 |
Navn | MÆRKK – Æstetik og Kommunikation |
---|---|
Nummer | 1 |
ISSN | 2245-2818 |