Skab god kemi med dine kunder: Oplevelsesøkonomi i detailhandelen

Anja Falk Gaede, Tove Arendt Rasmussen (Redaktør), Christian Jantzen (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

Abstract

Oplevelsesøkonomien er tidens buzzword, som mange brancher gerne vil have kendskab til og drage nytte af. Detailhandlen ikke mindst. I denne bog undersøges mulighederne inden for oplevelsesøkonomi i detailhandlen og konklusionen er klar. Det handler om at skabe god kemi med kunden.

I bogen beskrives konkrete cases og sociologiske og psykologiske teorier bringes i spil i forhold til modebutikker med henblik på at vise, hvordan detailhandlen kan forbedre kundens shoppingoplevelse. Undervejs besvares spørgsmål som: Hvad skal butikken fokusere på for at skabe det rette købsfremmende miljø, og hvad er det egentlig, der påvirker forbrugernes køb?

Skab god kemi med dine kunder - Oplevelsesøkonomi i detailhandlen baserer sine pointer på både kvalitative og kvantitative undersøgelser og sætter resultaterne under lup i forhold til den nyeste teori inden for oplevelser, detailhandel og diskursanalyse.
OriginalsprogDansk
ForlagAalborg Universitetsforlag
Antal sider173
ISBN (Trykt)9788773079324
StatusUdgivet - 2008

Emneord

  • Shopping
  • kommunikation
  • diskursanalyse
  • butiksindretning
  • livsstil
  • kunderelationer
  • detailhandel
  • mode
  • forbrug
  • æstetik
  • oplevelse(r)
  • oplevelsesøkonomi

Citationsformater