Resultater fra anden kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2016

Thomas Nordahl, Line Skov Hansen, Sigrid Øyen Nordahl, Anne-Karin Sunnevåg, Ole Hansen

Research output: Book/ReportReportResearchpeer-review

156 Downloads (Pure)

Abstract

Denne rapport baserer sig på to kortlægningsundersøgelser som er gennemført i dagtilbud og skoler i Brønderslev Kommune. Den første kortlægningsundersøgelse blev gennemført i december 2013 til januar 2014, og den anden kortlægningsundersøgelse blev gennemført i januar – februar 2016. De to kortlægnings-undersøgelser, der løbende i rapporten også vil blive omtalt som henholdsvis T1 og T21, omfattede ved den første kortlægning 24 dagtilbud og 13 skoler, og ved den anden kortlægning 18 dagtilbud og 12 skoler. De to kortlægningsundersøgelser indgår i forsknings- og udviklingsprojektet: Udvikling i fællesskaber, der er baseret på et samarbejde mellem Brønderslev Kommune, Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling (LSP), Aalborg Universitet og Undervisningsministeriets Læringskonsulenter. Projektets formål er at styrke inklusionen i kommunens skoler og dagtilbud og at øge børnenes trivsel, læring og udvikling. Forudsætningen for nå dette mål er, at kommunens lærere, pædagoger og ledelser samt kommunale ressource- og støttemiljøer, gennem deres deltagelse i projektet udvikler deres professionelle kapacitet og kompetencer samt inddrager resultaterne fra projektets to kortlægninger til at understøtte en evidensinformeret praksis.
Original languageDanish
Place of PublicationAalborg
PublisherAalborg Universitetsforlag
Edition1
Number of pages143
ISBN (Electronic)978-87-7112-619-8
Publication statusPublished - 2017
SeriesFULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer
ISSN2246-4395

Cite this

Nordahl, T., Hansen, L. S., Øyen Nordahl, S., Sunnevåg, A-K., & Hansen, O. (2017). Resultater fra anden kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2016. (1 ed.) Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer
Nordahl, Thomas ; Hansen, Line Skov ; Øyen Nordahl, Sigrid ; Sunnevåg, Anne-Karin ; Hansen, Ole. / Resultater fra anden kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2016. 1 ed. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2017. 143 p. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).
@book{35656bff26ec407b8c659207a65e4a54,
title = "Resultater fra anden kortl{\ae}gningsunders{\o}gelse i Br{\o}nderslev Kommune 2016",
abstract = "Denne rapport baserer sig p{\aa} to kortl{\ae}gningsunders{\o}gelser som er gennemf{\o}rt i dagtilbud og skoler i Br{\o}nderslev Kommune. Den f{\o}rste kortl{\ae}gningsunders{\o}gelse blev gennemf{\o}rt i december 2013 til januar 2014, og den anden kortl{\ae}gningsunders{\o}gelse blev gennemf{\o}rt i januar – februar 2016. De to kortl{\ae}gnings-unders{\o}gelser, der l{\o}bende i rapporten ogs{\aa} vil blive omtalt som henholdsvis T1 og T21, omfattede ved den f{\o}rste kortl{\ae}gning 24 dagtilbud og 13 skoler, og ved den anden kortl{\ae}gning 18 dagtilbud og 12 skoler. De to kortl{\ae}gningsunders{\o}gelser indg{\aa}r i forsknings- og udviklingsprojektet: Udvikling i f{\ae}llesskaber, der er baseret p{\aa} et samarbejde mellem Br{\o}nderslev Kommune, Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling (LSP), Aalborg Universitet og Undervisningsministeriets L{\ae}ringskonsulenter. Projektets form{\aa}l er at styrke inklusionen i kommunens skoler og dagtilbud og at {\o}ge b{\o}rnenes trivsel, l{\ae}ring og udvikling. Foruds{\ae}tningen for n{\aa} dette m{\aa}l er, at kommunens l{\ae}rere, p{\ae}dagoger og ledelser samt kommunale ressource- og st{\o}ttemilj{\o}er, gennem deres deltagelse i projektet udvikler deres professionelle kapacitet og kompetencer samt inddrager resultaterne fra projektets to kortl{\ae}gninger til at underst{\o}tte en evidensinformeret praksis.",
author = "Thomas Nordahl and Hansen, {Line Skov} and {{\O}yen Nordahl}, Sigrid and Anne-Karin Sunnev{\aa}g and Ole Hansen",
year = "2017",
language = "Dansk",
series = "FULM: Forskningsinformeret udvikling af l{\ae}ringsmilj{\o}er",
publisher = "Aalborg Universitetsforlag",
edition = "1",

}

Nordahl, T, Hansen, LS, Øyen Nordahl, S, Sunnevåg, A-K & Hansen, O 2017, Resultater fra anden kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2016. FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer, 1 edn, Aalborg Universitetsforlag, Aalborg.

Resultater fra anden kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2016. / Nordahl, Thomas; Hansen, Line Skov; Øyen Nordahl, Sigrid; Sunnevåg, Anne-Karin; Hansen, Ole.

1 ed. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2017. 143 p. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).

Research output: Book/ReportReportResearchpeer-review

TY - RPRT

T1 - Resultater fra anden kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2016

AU - Nordahl, Thomas

AU - Hansen, Line Skov

AU - Øyen Nordahl, Sigrid

AU - Sunnevåg, Anne-Karin

AU - Hansen, Ole

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - Denne rapport baserer sig på to kortlægningsundersøgelser som er gennemført i dagtilbud og skoler i Brønderslev Kommune. Den første kortlægningsundersøgelse blev gennemført i december 2013 til januar 2014, og den anden kortlægningsundersøgelse blev gennemført i januar – februar 2016. De to kortlægnings-undersøgelser, der løbende i rapporten også vil blive omtalt som henholdsvis T1 og T21, omfattede ved den første kortlægning 24 dagtilbud og 13 skoler, og ved den anden kortlægning 18 dagtilbud og 12 skoler. De to kortlægningsundersøgelser indgår i forsknings- og udviklingsprojektet: Udvikling i fællesskaber, der er baseret på et samarbejde mellem Brønderslev Kommune, Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling (LSP), Aalborg Universitet og Undervisningsministeriets Læringskonsulenter. Projektets formål er at styrke inklusionen i kommunens skoler og dagtilbud og at øge børnenes trivsel, læring og udvikling. Forudsætningen for nå dette mål er, at kommunens lærere, pædagoger og ledelser samt kommunale ressource- og støttemiljøer, gennem deres deltagelse i projektet udvikler deres professionelle kapacitet og kompetencer samt inddrager resultaterne fra projektets to kortlægninger til at understøtte en evidensinformeret praksis.

AB - Denne rapport baserer sig på to kortlægningsundersøgelser som er gennemført i dagtilbud og skoler i Brønderslev Kommune. Den første kortlægningsundersøgelse blev gennemført i december 2013 til januar 2014, og den anden kortlægningsundersøgelse blev gennemført i januar – februar 2016. De to kortlægnings-undersøgelser, der løbende i rapporten også vil blive omtalt som henholdsvis T1 og T21, omfattede ved den første kortlægning 24 dagtilbud og 13 skoler, og ved den anden kortlægning 18 dagtilbud og 12 skoler. De to kortlægningsundersøgelser indgår i forsknings- og udviklingsprojektet: Udvikling i fællesskaber, der er baseret på et samarbejde mellem Brønderslev Kommune, Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling (LSP), Aalborg Universitet og Undervisningsministeriets Læringskonsulenter. Projektets formål er at styrke inklusionen i kommunens skoler og dagtilbud og at øge børnenes trivsel, læring og udvikling. Forudsætningen for nå dette mål er, at kommunens lærere, pædagoger og ledelser samt kommunale ressource- og støttemiljøer, gennem deres deltagelse i projektet udvikler deres professionelle kapacitet og kompetencer samt inddrager resultaterne fra projektets to kortlægninger til at understøtte en evidensinformeret praksis.

M3 - Rapport

T3 - FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer

BT - Resultater fra anden kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2016

PB - Aalborg Universitetsforlag

CY - Aalborg

ER -

Nordahl T, Hansen LS, Øyen Nordahl S, Sunnevåg A-K, Hansen O. Resultater fra anden kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2016. 1 ed. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, 2017. 143 p. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).