Karen Egedal Andreasen

  1. 2020
  2. Udgivet

    Moving institutions. / Rasmussen, Annette; Andreasen, Karen Egedal.

    How to be an academic in the modern higher education arena. Edward Elgar Publishing, 2020.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  3. Udgivet

    The balance between teaching and research. / Rasmussen, Annette; Andreasen, Karen Egedal.

    How to be an academic in the modern higher education arena. Edward Elgar Publishing, 2020.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  4. 2018
  5. E-pub ahead of print

    Differentiation of Students in the Early Danish Welfare State : Professional Entanglements Between Educational Psychologists and Psychiatrists. / Ydesen, Christian; Andreasen, Karen Egedal; Hamre, Bjørn Frithiof.

    I: Nordic Journal of Educational History, Bind 5 (1), 09.05.2018, s. 73-96.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    Innovating pedagogic practices in Danish public school system : practices and strategies in a historical perspective. / Andreasen, Karen Egedal; Ydesen, Christian.

    2018. Abstract fra DEN SJUENDE NORDISKE UTDANNINGSHISTORISKE KONFERANSEN, Trondheim, Norge.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  7. Afsendt

    Los antecedentes históricos de la cultura evaluativa global en el ámbito de la educación. / Ydesen, Christian; Andreasen, Karen Egedal.

    I: Foro de Educación, 02.08.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet

    Magdalene Lauridsen : Danish founder of Ankerhus Teacher Training College of Home Economics and Housekeeping, founder of the Home Economics and Housekeeping Movement and activist for education of women in Denmark. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette.

    2018. 1 Abstract fra Pioneering Women and Men in European Adult Education
    (19th and early 20th Centuries), Paris, Frankrig.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  9. Udgivet

    Minorities and educational testing in schools in Arctic regions : An analysis and discussion focusing on normality, democracy, and inclusion for the cases of Greenland and the Swedish Sami schools. / Andreasen, Karen Egedal; Kousholt, Kristine.

    Testing and Inclusive Schooling: International Challenges and Opportunities. red. / Bjørn Hamre; Anne Morin; Christian Ydesen. 1. udg. London : Routledge, 2018. s. 19-33.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  10. Afsendt
  11. Udgivet

    To and from a university career : Competencies and career strategies among PhD graduates in Denmark. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette.

    2018. Abstract fra ECER, Bolzano, Italien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  12. Udgivet

    Vocational Teachers and Professionalism. / Andreasen, Karen Egedal; Duch, Henriette.

    2018. 1-1 Abstract fra NERA 2018, Oslo, Norge.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  13. 2017
  14. Udgivet

    At undersøge læring. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Palle Damkjær; Rasmussen, Annette; Jensen, Annie Aarup; Ydesen, Christian; Ravn, Ole.

    1 udg. Samfundslitteratur, 2017. 188 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  15. E-pub ahead of print

    Education governance and standardised tests in Denmark and England. / Kelly, Peter; Andreasen, Karen Egedal; Kousholt, Kristine; McNess, Elisabeth; Ydesen, Christian.

    I: Journal of Education Policy, 2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Udgivet

    Forandringer i ungdomsuddannelserne. / Andreasen, Karen Egedal; Duch, Henriette; Rasmussen, Palle Damkjær.

    Forandringer i ungdomsuddannelser : Overgange og indsatser. red. / Karen E. Andreasen; Henriette Duch. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2017. s. 7-28.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  17. Udgivet

    Forandringer i ungdomsuddannelserne : Overgange og indsatser. / Andreasen, Karen Egedal (Redaktør); Duch, Henriette (Redaktør).

    Aalborg Universitetsforlag, 2017. 199 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  18. Udgivet

    National Tests and minorities : Power Relations and questions of in- and exclusion in Greenland and Northern Sweden. / Andreasen, Karen Egedal.

    2017. Abstract fra NERA congress, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  19. Udgivet

    PhD Careers and Competences : A qualitative analysis of PhD graduates from the Social Sciences and Humanities at Aaalborg University. / Rasmussen, Annette; Andreasen, Karen Egedal.

    Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2017. 48 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  20. Udgivet

    Uddannelse til erhvervslærer inden for de tekniske uddannelsesområder. / Andreasen, Karen Egedal; Duch, Henriette.

    I: Uddannelseshistorie, Bind 51, 2017, s. 111-129.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    Udvikling af erhvervsuddannelserne gennem pædagogisk uddannelse af lærere - belyst med to cases. / Andreasen, Karen Egedal; Duch, Henriette.

    Forandringer i ungdomsuddannelserne: Overgange og indsatser. red. / Karen Egedal Andreasen; Henriette Duch. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2017. s. 115-138.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  22. Udgivet

    Unge i Vækst : Et udviklingsprojekt med fokus på vejledningen af udsatte unge i overgangen til uddannelse eller arbejde. / Rasmussen, Palle Damkjær; Ydesen, Christian; Andreasen, Karen Egedal.

    Forandringer i ungdomsuddannelserne: Overgange og indsatser. red. / Karen Egedal Andreasen; Henriette Duch. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2017. s. 181-199.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  23. Udgivet

    VET again : now as a VET teacher. / Duch, Henriette; Andreasen, Karen Egedal.

    2017. Abstract fra Esrea 2017, .

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  24. Udgivet

    VET again : now as a VET teacher. / Duch, Henriette; Andreasen, Karen Egedal.

    I: International Journal for Research in Vocational Education and Training, Bind 4, Nr. 3, 2017, s. 289-305.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. 2016
  26. Udgivet

    Guiding young adults at risk : Effects and challenges in the Danish welfare state. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Palle Damkjær; Ydesen, Christian.

    Adult Education and the Planetary Condition. red. / Aaro Harju; Anja Heikkinen. 1. udg. Finnish Adult Education Association, 2016. s. 30-41.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  27. Udgivet

    Implicit Knowledge of General Upper Secondary School in a Bridge-building Project. / Rasmussen, Annette; Andreasen, Karen Egedal.

    I: Ethnography and Education, Bind 11, Nr. 3, 2016, s. 316-330.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. Udgivet

    Pligten til at være parat. / Andreasen, Karen Egedal; Ydesen, Christian.

    I: Vera : tidsskrift for pædagoger, Nr. 75, 2016, s. 16-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

  29. Udgivet

    Realkompetence og erhvervsuddannelse for voksne. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Palle Damkjær.

    I: Cepra-Striben, Nr. 21, 2016, s. 50 - 57.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  30. Udgivet

    School Accountability, educational performance testing and inequalities in a global perspective 1945 to present. / Andreasen, Karen Egedal; Ydesen, Christian.

    2016. Abstract fra The Road to Global Inequity, Aarhus, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  31. Udgivet

    The International Space of the Danish Testing Community in the Post-war Years. / Andreasen, Karen Egedal; Ydesen, Christian.

    The Global Testing Culture : Shaping education policy, perceptions, and practice. red. / William C. Smith. 1. udg. Symposium Books, 2016. s. 115-130.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  32. Udgivet

    The Rise of a Paradigmatic Shift in the Human Intelligence Body of Knowledge : Ruptures in Danish Intelligence Testing in the Public School System, 1930-1943. / Hamre, Bjørn; Andreasen, Karen Egedal; Ydesen, Christian.

    2016. Abstract fra International Standing Conference for the History of Education (ISCHE), Chicago, USA.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  33. Udgivet

    The standard child : National Testing Made Complex through the Lens of Cultural-Historical Activity Theory. / Otrel-Cass, Kathrin; Andreasen, Karen Egedal; Jensen, Lars Bang.

    Activity Theory in Education: Research and Practice. red. / Dilani S. P. Gedera; P. John Williams. Sense Publishers, 2016. s. 35-50.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  34. Udgivet

    Transnationale dimensioner i dansk uddannelseshistorie : en historiografisk analyse . / Andreasen, Karen Egedal; Ydesen, Christian.

    I: Uddannelseshistorie, Bind 50, 2016, s. 74-88.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. 2015
  36. Udgivet

    De nationale test - nogle overordnede perspektiver på deres betydninger for pædagogikken og eleverne. / Andreasen, Karen Egedal.

    I: Cepra-Striben, Nr. 18, 2, 2015, s. 14-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  37. Udgivet

    De nationale test som ny praksis i den danske folkeskole : Betydninger i klassens sociale fællesskab. / Kousholt, Kristine; Andreasen, Karen Egedal.

    Test og prøvelser: Oprindelse, udvikling, aktualitet. red. / Karen E. Andreasen; Mette Buchardt; Annette Rasmussen; Christian Ydesen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2015. s. 29-49.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  38. Udgivet

    Differentiated teaching at VET. / Andreasen, Karen Egedal; Duch, Henriette.

    2015. Abstract fra Oxford Etnography and Education Conference, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  39. Udgivet

    Differentiation in the New Nordic School. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette.

    2015. Abstract fra NERA Congress, Gothenburg, Sverige.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  40. Udgivet
  41. Udgivet

    Folkeskolens test- og evalueringspraksisser i internationalt perspektiv 1945-1990. / Ydesen, Christian; Andreasen, Karen Egedal.

    I: TEMP - tidsskrift for historie, Bind 10, 2015, s. 92-115.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  42. Udgivet

    Guiding young adults at risk – effects and challenges in the Danish welfare state : Paper for 6th Nordic Conference on Adult Education and Learning, March 2015. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle; Ydesen, Christian.

    2015. Paper præsenteret ved The 6th Nordic Conference on Adult Education and Learning , Tampere, Finland.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  43. Udgivet

    Introduktion : Test som historisk og socialt fænomen. / Andreasen, Karen Egedal; Buchardt, Mette; Rasmussen, Annette; Ydesen, Christian.

    Test og prøvelser: Oprindelse, udvikling, aktualitet. red. / Karen Egedal Andreasen; Mette Buchardt; Annette Rasmussen; Christian Ydesen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2015. s. 9-25.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  44. Udgivet

    Methodology at a Watershed. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette; Jensen, Lars Bang.

    2015. Abstract fra ECER, Budapest, Ungarn.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  45. Udgivet

    Nationale test i naturfag : Historiske perspektiver og aktuelle problemstillinger. / Andreasen, Karen Egedal; Jensen, Lars Bang.

    Test og prøvelser: Oprindelse, udvikling, aktualitet. red. / Karen E. Andreasen; Mette Buchardt; Annette Rasmussen; Christian Ydesen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2015. s. 73-95.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  46. Udgivet
  47. Udgivet

    Skolemoden og skoleparat : Vurderinger af børn ved overgangen til skolen. / Andreasen, Karen Egedal; Ydesen, Christian.

    Test og prøvelser: Oprindelse, udvikling, aktualitet. red. / Karen Egedal Andreasen; Mette Buchardt; Annette Rasmussen; Christian Ydesen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2015. s. 97-118.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  48. Udgivet

    Standardised testing in compulsory schooling in England and Denmark : A comparative study and analysis. / Andreasen, Karen Egedal; Kelly, Peter; Kousholt, Kristine; McNess, Elizabeth; Ydesen, Christian.

    I: Bildung und Erziehung, Bind 68, Nr. 3, 2015, s. 329-348.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  49. Udgivet

    Test og prøvelser : Oprindelse, udvikling, aktualitet. / Andreasen, Karen Egedal (Redaktør); Buchardt, Mette (Redaktør); Rasmussen, Annette (Redaktør); Ydesen, Christian (Redaktør).

    1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2015. 304 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  50. Udgivet

    Vocational Didactics : Breakup or Awakening? / Duch, Henriette; Andreasen, Karen Egedal.

    2015. Abstract fra ECER, Budapest, Ungarn.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  51. 2014
  52. Udgivet

    Accountability Practices in the History of Danish Primary : Public Education from the 1660s to the Present. / Ydesen, Christian; Andreasen, Karen Egedal.

    I: Education Policy Analysis Archives, Bind 22, Nr. 120, 08.12.2014, s. 1-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  53. Udgivet

    Assessing Children in the Nordic Countries : Framing, Diversity and Matters of lnclusion and Exclusion in a School for All. / Andreasen, Karen Egedal; Hjörne, Eva.

    The Nordic Education Model: 'A School for All' Encounters Neo-Liberal Policy. red. / Ulf Blossing; Gunn Imsen; Lejf Moos. Bind 1 1. udg. Dordrecht : Springer Science+Business Media, 2014. s. 155-172.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  54. Udgivet

    Educating for peace : The role and impact of international organisations in interwar and post-war Danish school experiments. / Ydesen, Christian; Andreasen, Karen Egedal.

    2014. Abstract fra International Standing Conference for the History of Education 36, London, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  55. Udgivet

    Extracurricular activities in HE in Denmark : A study of constructions of university image. / Andreasen, Karen Egedal; Jensen, Annie Aarup.

    2014. Paper præsenteret ved Second conference of the ESREA network on policy studies in adult education, Aalborg, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  56. Udgivet

    I was Just an Average Girl … : Student Identities in the Context of Testing. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette.

    Performative Educational Experiences of Learners Across the World: An International Collection of Ethnographic Research . United Kingdom, Essex : Ethnography and Education, 2014. s. 131-152.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  57. Udgivet

    Learning in Video-Mediated Classes. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Palle.

    Contemporary Approaches to Activity Theory: Interdisciplinary Perspectives on Human Behavior. red. / Thomas Hansson. IGI global, 2014. s. 38-53.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  58. Udgivet

    Standardized testing, pupil formation of identity and processes of in- and exclusion in school classes. / Andreasen, Karen Egedal.

    A Nordic perspective on the Cultural and the Activity approach in Theory and Practice . red. / Hans Knutagård; Britt Krantz; Marie Jedemark. Bind 2014 01. udg. Kristianstad University Press, 2014. s. 21-26.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

  59. Udgivet

    Testing, pedagogy and processes of in- and exclusion in school : A two year ethnographical study in three Danish school classes of the implementation of standardized testing in Danish comprehensive school with a focus on processes of in- and exclusion. / Andreasen, Karen Egedal.

    2014. Abstract fra Oxford Ethnography and Education Conference, Oxford, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  60. Udgivet

    Test, prøver og eksamener i sociologisk perspektiv. / Ydesen, Christian; Andreasen, Karen Egedal.

    Pædagogisk sociologi. red. / Hans Dorf; Jens Rasmussen. Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 147-160.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  61. Udgivet

    Video mediated teaching and space for learning at General Adult Education in peripheral regions of Denmark. / Andreasen, Karen Egedal.

    A Nordic perspective on the Cultural and the Activity approach in Theory and Practice. red. / Hans Knutagård; Britt Krantz; Marie Jedemark. Bind 2014 1. udg. Kristianstad : Kristianstad University Press, 2014. s. 11-18.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

  62. 2013
  63. Udgivet

    Den diskrete internationalisering : Danske uddannelser i international kontekst 1968-1982 . / Ydesen, Christian; Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Palle.

    Verden i skolen, skolen i verden: Årbog 2013. Bind 47 Uddannelseshistorisk selskab, 2013. s. 36-59.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  64. Udgivet

    Hvad er "bedre"? Kommentar til regeringens udspil til folkeskolereform . / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 2013, Nr. 1, 02.2013, s. 25-32.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. Udgivet

    Hvad er "nyt"? Kommentar til udviklingsprogrammet Ny Nordisk Skole. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette; Rasmussen, Palle.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 2013, Nr. 1, 02.2013, s. 16-24.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  66. Udgivet

    Pupil identity in the context of testing. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette.

    2013. Abstract fra Oxford Ethnography and Education Conference, Oxford, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  67. Udgivet

    Standardized Testing. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette; Ydesen, Christian.

    Sociology of Education : An A-to-Z Guide . red. / James Ainsworth. Bind 2 SAGE Publications, 2013. s. 737-740.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  68. Udgivet

    Test practice and processes of in- and exclusion in school classes. A Nordic perspective on the results from a two year ethnographical study of the implementation of national testing in Denmark. / Andreasen, Karen Egedal.

    2013. Abstract fra The sixth Nordic ISCAR, Kristianstad, Sverige.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  69. Udgivet

    Video mediated teaching of young students in peripheral regions of the Nordic countries - a discussion of problems and potentials. / Andreasen, Karen Egedal.

    2013. Abstract fra The sixth Nordic ISCAR, Kristianstad, Sverige.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  70. Udgivet

    Videomedieret parallelundervisning : som rum for læring ved Almen Voksenuddannelse i udkantsområder. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Palle.

    I: Læring og Medier, Bind Årg. 6, Nr. 11, 2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  71. 2012
  72. Udgivet

    Deltagelsesformer ved Naturfagsmaraton blandt elever i en 6. klasse. / Andreasen, Karen Egedal.

    I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, Nr. 3, 04.09.2012, s. 7-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  73. Udgivet

    Developing testpractises in comprehensive schools : a two year comparative ethnographical study at three Danish schools. / Andreasen, Karen Egedal.

    2012. Abstract fra Everyday life, education and their transformations in a Nordic and globalized context, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  74. Udgivet

    Doing project work in local context to support social mobility in comprehensive school. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette.

    2012. Abstract fra Everyday life, education and their transformations in a Nordic and globalized context, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  75. Udgivet

    Evaluering af projekt Unge i Vækst. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Palle; Ydesen, Christian.

    Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, 2012. 38 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  76. Udgivet

    Standardised Testing and Assessment in Comprehensive School in Scandinavian Countries. / Andreasen, Karen Egedal; Eva, Hjörne,.

    2012. Abstract fra European Conference on Educational research, Cádiz, Spanien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  77. Udgivet

    Standardised testing in comprehensive school in Nordic countries - a historical perspective. / Andreasen, Karen Egedal; Ydesen, Christian.

    2012. Abstract fra Everyday life, education and their transformations in a Nordic and globalized context, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  78. Udgivet

    VIU: Projekt VIrtuel Undervisning : Rapport fra følgeforskningen oktober 2012. / Andreasen, Karen Egedal.

    2012. 54 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  79. Udgivet

    VIU: Projekt VIrtuel undervisning : Slutevaluering oktober 2012. / Andreasen, Karen Egedal.

    2012. 38 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  80. Udgivet

    VIU: Projekt Virtuel Undervisning : Delafrapportering April 2012. / Andreasen, Karen Egedal.

    2012. 45 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  81. 2011
  82. Udgivet

    Bridge Building for Educational Mobility : An ethnographic evaluation of the attempted bridging between two educational cultures by means of a joint programme. / Rasmussen, Annette; Andreasen, Karen Egedal.

    2011. Paper præsenteret ved The Oxford Ethnography Conference 2011, Oxford, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

  83. Udgivet

    Evaluering i uddannelsespolitik og praksis. / Andreasen, Karen Egedal; Friche, Nanna; Rasmussen, Annette.

    Målt & Vejet: Uddannelsesforskning om evaluering. red. / Karen Andreasen; Nanna Friche; Annette Rasmussen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2011. s. 9-33.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  84. Udgivet
  85. Udgivet

    Faglighedsforståelser i projektopgaven : pædagogisk praksis på to danske skoler. / Rasmussen, Annette; Andreasen, Karen Egedal.

    I: Nordic Studies in Education, Nr. 4, 01.12.2011, s. 300-313.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  86. Udgivet

    Forsøgs- og udviklingsarbejde i grundskolen som transgressiv praksis. / Ydesen, Christian; Andreasen, Karen Egedal.

    I: Akademisk Kvarter, Bind 3, 30.12.2011, s. 81-92.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  87. Udgivet

    Målt & Vejet : Uddannelsesforskning om evaluering. / Andreasen, Karen Egedal (Redaktør); Friche, Nanna (Redaktør); Rasmussen, Annette (Redaktør).

    1 udg. Aalborg Universitetsforlag, 2011. 320 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  88. Udgivet

    Projektopgaven som evalueringsform. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette.

    Målt & Vejet: Uddannelsesforskning om evaluering. red. / Karen Egedal Andreasen; Nanna Friche; Annette Rasmussen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2011. s. 255-278.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  89. Udgivet

    Summative test i formativ praksis. / Andreasen, Karen Egedal.

    Målt & Vejet: Uddannelsesforskning om evaluering. red. / Karen Andreasen; Nanna Friche; Annette Rasmussen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2011. s. 301-322.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  90. Udgivet

    Tidligere karaktergivning i folkeskolen? / Andreasen, Karen Egedal.

    I: Altinget.dk, 05.09.2011.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  91. Udgivet

    Time matters : Matters of time, testing and processes of in- and exclusion in compulsory school. / Andreasen, Karen Egedal; Rasmussen, Annette.

    2011. Abstract fra Power and Participation , Oslo, Norge.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  92. Udgivet

    Værdier i grundskolens evaluering gennem tiden. / Andersen, Knud Erik; Andreasen, Karen Egedal.

    Målt & Vejet: Uddannelsesforskning om evaluering. red. / Karen Andreasen; Nanna Friche; Annette Rasmussen. 1. udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2011. s. 37 -60.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  93. 2010
  94. Udgivet

    Assessing the Projectassignment in Compulsory School : Outcome and Social Equity. / Andreasen, Karen Egedal.

    2010. Paper præsenteret ved the Oxford Ethnography and Education Conference, Oxford, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  95. Udgivet
  96. Udgivet

    Projektopgaven som fordybelse. / Andreasen, Karen Egedal.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 88, 20.11.2010, s. 19-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  97. 2009
  98. Udgivet

    Exam Coping Strategies - in the perspective of pedagogic framing and social differentiation. / Rasmussen, Annette; Andreasen, Karen Egedal.

    2009. Paper præsenteret ved The Oxford Ethnography Conference (OEC), Oxford, Storbritannien.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  99. Udgivet
  100. 2008
  101. Udgivet

    Evaluering, karakterer og udvikling af selvopfattelse. / Andreasen, Karen Egedal.

    I: Tidsskrift for evaluering i praksis, Nr. 3, 2008, s. 50-59.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

  102. 2007
  103. Udgivet

    Karakterer og køn : et narrativt perspektiv. / Andreasen, Karen Egedal.

    2007. Paper præsenteret ved Past, present, future - From Women´s Studies to Post Gender research, Umeå, Sverige.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

  104. Udgivet

    Om køn, karakterer og evaluering i grundskolen. / Andreasen, Karen Egedal.

    I: Børn & kultur - i samfund?, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftKonferenceartikel i tidsskriftForskningpeer review

  105. 2006
  106. Udgivet

    Danske drenge i folkeskolen. / Andreasen, Karen.

    I: Pædagisk Psykologisk Rådgivning, Bind 43, Nr. 3, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

  107. Udgivet

    Gender and grading. / Andreasen, Karen.

    2006. Abstract fra Nordisk Forening For Pædagogisk Forskning´s årskonference 2006, Örebro, Sverige.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  108. Udgivet

    Gender and the adding of meaning to marks. / Andreasen, Karen.

    2006. Abstract fra Bidrag ved Symbolic Interactionist Conference, Niagara, Canada.

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  109. Udgivet

    Konteksten i studier af læreprocesser. / Andreasen, Karen Egedal.

    Tanker til tiden: om studier af læring. red. / Erik Laursen; Alice Juul Jacobsen; Ulla Thøgersen; Merete Wiberg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2006. s. 57-69.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  110. Udgivet

    Pige-og drengekultur : kompetenceudvikling og brugen af prøver og karakterer i folkeskolen. / Andreasen, Karen Egedal.

    Ikke angivet. BIN Norden, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceabstrakt i proceedingForskning

  111. 2004
  112. Udgivet

    Relationen mellem skolens verden og elevernes levede verden. / Andreasen, Karen Egdal.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Nr. 70, 2004, s. 83-96.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review