Grænse mellem arbejds- og familieliv udviskes

Næsten dobbelt så mange ledere tager arbejdet med hjem i dag end for fem år siden, dokumenterer en ny rapport. I et samarbejde mellem Handelshøjskolen i Århus og Ledernes Hovedorganisation har Det Danske Ledelsesbarometer 2005 for tredje gang set dagens lys. Kontorchef i Ledernes Hovedorganisation, Lars Andersen, advarer om, at hjemmearbejdet udvisker grænserne mellem familie- og arbejdsliv, hvilket kan give anledning til stress. Lederne må selv sætte de realistiske mål og sige fra, siger Lars Andersen. Specielt kvinderne har svært ved at lade arbejdet ligge, da over hver tredje kvindelige leder tager arbejdet med hjem. Det hænger sammen med, at kvinderne stadig står for det meste i hjemmet og derfor har brug for den fleksibilitet, det giver at arbejde hjemmefra, siger arbejdsmarkedsforsker ved Aalborg Universitet, Jørgen Stamhus.
Periode8 sep. 2005

• TitelGrænse mellem arbejds- og familieliv udviskes