Periode11 sep. 2023

• TitelNyt undervisningsmateriale styrker elevers trivsel og mindsker frafald på ungdomsuddannelser
    Grad af anerkendelseNational
    Mediets navn/udløbInstitut for Kultur og Læring
    MedietypeInternet
    Land/OmrådeDanmark
    Dato11/09/2023
    BeskrivelseSom led i et aktuelt forskningsprojekt har en gruppe forskere fra Institut for Kultur og Læring, NLP Aalborg/Center for Unges Livsmestring og norske RVTS Sør i samarbejde med erhvervsskolerne Tradium, IAL FVG i Italien og GEM16+ på Malta udviklet og målt på effekten af en række livsmestringsredskaber målrettet unge på ungdomsuddannelser. Den samlede evaluering har afdækket et potentiale til at styrke elevers trivsel og reducere frafaldet på ungdomsuddannelserne.
    URLhttps://www.kultur.aau.dk/nyt-undervisningsmateriale-styrker-elevers-trivsel-og-mindsker-frafald-pa-ungdomsuddannelser-n91063
    PersonerLeonora Hedegaard

Emneord