Projekter pr. år
Organisationsprofil
Institut for Kultur og Læring er et verdensvendt institut, der gør en forskel for institutioner, virksomheder og mennesker. Instituttet har et stort nationalt og internationalt netværk, der omfatter såvel private som offentlige virksomheder og organisationer. Der samarbejdes tæt med såvel danske som internationale uddannelsesinstitutioner.
I alle aktiviteter lægger vi stor vægt på at styrke båndene mellem forskning, uddannelse, udvikling og professionel praksis.
Kultur og Læring driver forskning, undervisning og vidensamarbejde med det omkringliggende samfund på højeste videnskabelige niveau inden for felterne pædagogisk innovation og didaktik, organisatorisk læring, arbejdspladslæring, uddannelse og evaluering, kulturmøde, migration og globaliseringsprocesser, turisme, arktiske forhold, demokrati, litteratur, medier, teknoantropologi, anvendt filosofi, etik, teknologi og digitaliseringsprocesser, dagtilbud-, skole, ungdomsuddannelser, ungdomsliv, videregående uddannelser, virksomhedskommunikation samt sprog og sprogudvikling m.m.
Instituttet er forankret på det humanistiske fakultet på Aalborg Universitet og har aktiviteter på Aalborg Universitet Campus Aalborg og Campus København.
Emneord
- Erhverv, kultur og kommunikation
- Filosofi
- Pædagogik og Læring
- Uddannelse
Netværk
Profiler
-
Rosalba Aciro
- Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet - Gæste-ph.d.-studerende
- Institut for Kultur og Læring - Gæste-ph.d.-studerende
Person: Ekstern
-
Annette Adamsen
- Det Humanistiske og Samfundsvidenskabelige Fakultet - Eksamenstilsyn
- Institut for Kultur og Læring - Eksamenstilsyn
Person: TAP
-
-
-
Reconceiving Donor Conception in Denmark and Japan
01/03/2022 → 20/12/2023
Projekter: Projekt › Forskning
Publikationer
-
Actor-Network Theory
Birkbak, A., 2023, (Under udarbejdelse) Oxford Bibliographies in Sociology. Oxford University PressPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Grounding global academics? Lecturer positions and dispositions in international MA education
Tange, H., 2023, (Under udarbejdelse) International Higher Education as Social Practice. Tange, H. & Wilken, L. (red.). RoutledgePublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
International higher education as social practice
Tange, H. (red.) & Wilken, L. (red.), 2023, (Under udarbejdelse) Routledge.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › peer review
Forskningsdatasæt
-
Additional file 1 of A preliminary simulation-based qualitative study of healthcare students’ experiences of interprofessional primary care scenarios
Lunde, L. (Ophavsmand), Moen, A. (Ophavsmand), Jakobsen, R. B. (Ophavsmand), Møller, B. (Ophavsmand), Rosvold, E. O. (Ophavsmand) & Br?nd, A. M. (Ophavsmand), Figshare, 2022
DOI: 10.6084/m9.figshare.19396056.v1, https://springernature.figshare.com/articles/journal_contribution/Additional_file_1_of_A_preliminary_simulation-based_qualitative_study_of_healthcare_students_experiences_of_interprofessional_primary_care_scenarios/19396056/1
Datasæt
-
Additional file 2 of A preliminary simulation-based qualitative study of healthcare students’ experiences of interprofessional primary care scenarios
Lunde, L. (Ophavsmand), Moen, A. (Ophavsmand), Jakobsen, R. B. (Ophavsmand), Møller, B. (Ophavsmand), Rosvold, E. O. (Ophavsmand) & Br?nd, A. M. (Ophavsmand), Figshare, 2022
DOI: 10.6084/m9.figshare.19396059.v1, https://springernature.figshare.com/articles/journal_contribution/Additional_file_2_of_A_preliminary_simulation-based_qualitative_study_of_healthcare_students_experiences_of_interprofessional_primary_care_scenarios/19396059/1
Datasæt
-
A preliminary simulation-based qualitative study of healthcare students’ experiences of interprofessional primary care scenarios
Lunde, L. (Ophavsmand), Moen, A. (Ophavsmand), Jakobsen, R. B. (Ophavsmand), Møller, B. (Ophavsmand), Rosvold, E. O. (Ophavsmand) & Br?nd, A. M. (Ophavsmand), Figshare, 2022
DOI: 10.6084/m9.figshare.c.5908350.v1, https://springernature.figshare.com/collections/A_preliminary_simulation-based_qualitative_study_of_healthcare_students_experiences_of_interprofessional_primary_care_scenarios/5908350/1
Datasæt
Priser
-
Carlsberg grant for field work
Chemi, Tatiana (Modtager), 2022
Pris: Forsknings- uddannelses og innovationspriser
-
Årets Underviser på Det Humanistiske Fakultet, 2021
Jensen, Mikkel (Modtager), 6 dec. 2021
Pris: Undervisningspriser
-
Awarded with Teacher of the Year 2021; Faculty of Humanities Aalborg University
Clausen, Helene Balslev (Modtager), 1 dec. 2021
Pris: Undervisningspriser
Aktiviteter
-
Oxford Ethnography and Education Conference
Annette Rasmussen (Deltager)
12 sep. 2022 → 14 sep. 2022Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
EASST 2022: Politics of Technoscientific Futures
Andreas Birkbak (Arrangør)
6 jul. 2022 → 9 jul. 2022Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
-
7. LCT Nordic
Aage Hill-Madsen (Deltager)
17 jun. 2022Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende
Presse/medier
-
Her er vinderne af Undervisningsprisen
16/05/2022 → 18/05/2022
4 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
Ekspert: Vi må stoppe fortællingen om den gode koloniherre
18/05/2022
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Skives borgmester indtræder i bestyrelse: VIA University College har lagt kimen til de næste fire år
16/05/2022
1 element af Mediedækning
Presse/medie
Impacts
-
Co-creation of Knowledge
Vibeke Andersson (Deltager) & Helene Balslev Clausen (Deltager)
Impact: Social impact, Kulturel impact, Anden impact
-
Cuba and Sustainable Tourism Development
Helene Balslev Clausen (Deltager)
Impact: Kulturel impact, Social impact, Politisk impact
-
Fattigdom og udvikling
Vibeke Andersson (Deltager)
Impact: Politisk impact, Kulturel impact, Social impact, Anden impact