Abstract
Følgende forskningspublikation dokumenterer et udviklings- og forskningsprojekt i Esbjerg i perioden oktober 2017 til februar 2018. Forskningspublikationen dækker en kvalitativ empiriindsamling med
deltagende observation og interviews af skole/virksomhedssamarbejdet GenIN - et innovationsforløb i folkeskolen, designet ved hjælp af forskellige designelementer med inddragelse af en digital platform samt problemløsende og kunstneriske værktøjer. De første afprøvninger af innovationsforløbet blev i efteråret og vinteren 2017-2018 afviklet med fem 8. klasser fra forskellige folkeskoler i Esbjerg. Hvert forløb består af 7-8 dage fordelt på tre moduler. Denne forskningspublikation dokumenterer, kortlægger og analyserer forløbet for én af disse klasser.
deltagende observation og interviews af skole/virksomhedssamarbejdet GenIN - et innovationsforløb i folkeskolen, designet ved hjælp af forskellige designelementer med inddragelse af en digital platform samt problemløsende og kunstneriske værktøjer. De første afprøvninger af innovationsforløbet blev i efteråret og vinteren 2017-2018 afviklet med fem 8. klasser fra forskellige folkeskoler i Esbjerg. Hvert forløb består af 7-8 dage fordelt på tre moduler. Denne forskningspublikation dokumenterer, kortlægger og analyserer forløbet for én af disse klasser.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | Aalborg Universitet |
---|---|
Antal sider | 42 |
Status | Udgivet - 2018 |
Emneord
- learning
- high school