GenIN: Rapport (anden version): Innovative læringsforløb med digitale medier, problemløsning og kunstneriske processer i samskabelse mellem folkeskole og virksomheder

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Resumé

Følgende forskningspublikation dokumenterer et udviklings- og forskningsprojekt i Esbjerg i perioden oktober 2017 til februar 2018. Forskningspublikationen dækker en kvalitativ empiriindsamling med
deltagende observation og interviews af skole/virksomhedssamarbejdet GenIN - et innovationsforløb i folkeskolen, designet ved hjælp af forskellige designelementer med inddragelse af en digital platform samt problemløsende og kunstneriske værktøjer. De første afprøvninger af innovationsforløbet blev i efteråret og vinteren 2017-2018 afviklet med fem 8. klasser fra forskellige folkeskoler i Esbjerg. Hvert forløb består af 7-8 dage fordelt på tre moduler. Denne forskningspublikation dokumenterer, kortlægger og analyserer forløbet for én af disse klasser.
OriginalsprogDansk
ForlagAalborg Universitet
Antal sider42
StatusUdgivet - 2018

Emneord

  • learning
  • high school

Citer dette

@book{808e6e1710b24886a878e3ce23bba7af,
title = "GenIN: Rapport (anden version): Innovative l{\ae}ringsforl{\o}b med digitale medier, probleml{\o}sning og kunstneriske processer i samskabelse mellem folkeskole og virksomheder",
abstract = "F{\o}lgende forskningspublikation dokumenterer et udviklings- og forskningsprojekt i Esbjerg i perioden oktober 2017 til februar 2018. Forskningspublikationen d{\ae}kker en kvalitativ empiriindsamling meddeltagende observation og interviews af skole/virksomhedssamarbejdet GenIN - et innovationsforl{\o}b i folkeskolen, designet ved hj{\ae}lp af forskellige designelementer med inddragelse af en digital platform samt probleml{\o}sende og kunstneriske v{\ae}rkt{\o}jer. De f{\o}rste afpr{\o}vninger af innovationsforl{\o}bet blev i efter{\aa}ret og vinteren 2017-2018 afviklet med fem 8. klasser fra forskellige folkeskoler i Esbjerg. Hvert forl{\o}b best{\aa}r af 7-8 dage fordelt p{\aa} tre moduler. Denne forskningspublikation dokumenterer, kortl{\ae}gger og analyserer forl{\o}bet for {\'e}n af disse klasser.",
keywords = "learning, high school",
author = "Britta M{\o}ller and Tatiana Chemi",
year = "2018",
language = "Dansk",
publisher = "Aalborg Universitet",

}

TY - RPRT

T1 - GenIN: Rapport (anden version)

T2 - Innovative læringsforløb med digitale medier, problemløsning og kunstneriske processer i samskabelse mellem folkeskole og virksomheder

AU - Møller, Britta

AU - Chemi, Tatiana

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - Følgende forskningspublikation dokumenterer et udviklings- og forskningsprojekt i Esbjerg i perioden oktober 2017 til februar 2018. Forskningspublikationen dækker en kvalitativ empiriindsamling meddeltagende observation og interviews af skole/virksomhedssamarbejdet GenIN - et innovationsforløb i folkeskolen, designet ved hjælp af forskellige designelementer med inddragelse af en digital platform samt problemløsende og kunstneriske værktøjer. De første afprøvninger af innovationsforløbet blev i efteråret og vinteren 2017-2018 afviklet med fem 8. klasser fra forskellige folkeskoler i Esbjerg. Hvert forløb består af 7-8 dage fordelt på tre moduler. Denne forskningspublikation dokumenterer, kortlægger og analyserer forløbet for én af disse klasser.

AB - Følgende forskningspublikation dokumenterer et udviklings- og forskningsprojekt i Esbjerg i perioden oktober 2017 til februar 2018. Forskningspublikationen dækker en kvalitativ empiriindsamling meddeltagende observation og interviews af skole/virksomhedssamarbejdet GenIN - et innovationsforløb i folkeskolen, designet ved hjælp af forskellige designelementer med inddragelse af en digital platform samt problemløsende og kunstneriske værktøjer. De første afprøvninger af innovationsforløbet blev i efteråret og vinteren 2017-2018 afviklet med fem 8. klasser fra forskellige folkeskoler i Esbjerg. Hvert forløb består af 7-8 dage fordelt på tre moduler. Denne forskningspublikation dokumenterer, kortlægger og analyserer forløbet for én af disse klasser.

KW - learning

KW - high school

M3 - Rapport

BT - GenIN: Rapport (anden version)

PB - Aalborg Universitet

ER -