Grøn omstilling af det byggede miljø: Forsknings- og udviklingsindsatser for fremtidige roadmaps

Martha Kathrine Sørensen, Signe Hald, Daniel Knud Hermansen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

105 Downloads (Pure)

Rapporten som er udgivet af ForskByg og DARE er en del af projektet, som har til formål at afdække hovedområder og give strukturen for udarbejdelse af et eller flere Roadmaps i forbindelse med den grønne omstilling af det byggede miljø, ved at opsummerer eksisterende viden, udfordringer, løsninger, potentialer og vidensbehov. På baggrund af en række interviews med repræsentanter fra forsknings- og udviklingsmiljøerne samt inddragelse af brancherepræsentanter via workshops og høring, er fem hovedområder, en række indsatser og en rækkeudviklingsindsatser identificeres. Sammen med en række anvisninger vil projektets resultater danne baggrund for kommende forsknings- og udviklingsprogrammer indenfor området og sikre koordinerede løsninger både i et kort- og langsigtet perspektiv til gavn for det danske samfund.
Antal sider132
StatusUdgivet - 29 jan. 2024
BegivenhedLancering af rapport: Grøn omstilling af det byggede miljø - Teknologisk Institut, Taastrup, Danmark
Varighed: 29 jan. 202429 jan. 2024