Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler

Kulturens Laboratorium

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

3424 Downloads (Pure)

Resumé

Denne bog dokumenterer et udviklings- og forskningsprojekt, som foregik på Fyn i perioden mellem 1. januar 2016 og 30. juni 2017. Projektets originalitet ligger i det mangesidede perspektiv, som tilgodeser alle læringsperspektiver i skole/kunst- & kulturpartnerskaber: elever, lærere, kunstnere og kulturformidlere. 
Mangfoldigheden udtrykkes også i forskningsdesignet, som dækker forskellige geografiske områder i regionen, forskellige kunstarter, forskellige skoletrin (indskoling, mellemtrin, udskoling), forskellige aktiviteter og organiseringer af disse. 
Udviklingsprojektet, Kulturens Laboratorium beståede af ni udvalgte partnerskaber blandt skoler, kunstnere og kulturinstitutioner som blev gennemført, dokumenteret, kortlagt og analyseret. Den nuværende forskning er et systematisk og dybtgående bidrag til Den Åbne Skole og skolens behov for at samarbejde med lokale organisationer som for eksempel idrætsforeninger, erhvervslivet eller entreprenørielle miljøer, musik- og billedskoler og ungdomsskolen.
Projektet Kulturens Laboratorium blev oprettet for at opfylde dette krav. Konkret havde projektet til formål at undersøge de kvalitative tendenser i skolernes anvendelse og inddragelse af kunst og kultur i børnenes udvikling samt belyse inkluderende og udviklende aktiviteter. Desuden havde projektet til formål at komme tættere på både de gode eksempler, der kan inspirere regionalt og nationalt, og at få kendskab til styrker og dilemmaer i inddragelsen af kunst og kultur i skolen. Projektet tilbyder en kvalitativ undersøgelse, baseret på de ni udvalgte cases af skole/kunst- & kultursamarbejde.
OriginalsprogDansk
ForlagAalborg Universitetsforlag
Udgave1.
Antal sider198
ISBN (Elektronisk)978-87-7112-640-2
StatusUdgivet - 2017
NavnExCITe-serien
Nummer9
ISSN2245-3121

Emneord

  • partnerskaber
  • Kulturens laboratorium

Citer dette

Chemi, T. (2017). Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler: Kulturens Laboratorium. (1. udg.) Aalborg Universitetsforlag. ExCITe-serien, Nr. 9
Chemi, Tatiana. / Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler : Kulturens Laboratorium. 1. udg. Aalborg Universitetsforlag, 2017. 198 s. (ExCITe-serien; Nr. 9).
@book{066f633b005b48a9b7074cccd2e9b81e,
title = "Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler: Kulturens Laboratorium",
abstract = "Denne bog dokumenterer et udviklings- og forskningsprojekt, som foregik p{\aa} Fyn i perioden mellem 1. januar 2016 og 30. juni 2017. Projektets originalitet ligger i det mangesidede perspektiv, som tilgodeser alle l{\ae}ringsperspektiver i skole/kunst- & kulturpartnerskaber: elever, l{\ae}rere, kunstnere og kulturformidlere. Mangfoldigheden udtrykkes ogs{\aa} i forskningsdesignet, som d{\ae}kker forskellige geografiske omr{\aa}der i regionen, forskellige kunstarter, forskellige skoletrin (indskoling, mellemtrin, udskoling), forskellige aktiviteter og organiseringer af disse. Udviklingsprojektet, Kulturens Laboratorium best{\aa}ede af ni udvalgte partnerskaber blandt skoler, kunstnere og kulturinstitutioner som blev gennemf{\o}rt, dokumenteret, kortlagt og analyseret. Den nuv{\ae}rende forskning er et systematisk og dybtg{\aa}ende bidrag til Den {\AA}bne Skole og skolens behov for at samarbejde med lokale organisationer som for eksempel idr{\ae}tsforeninger, erhvervslivet eller entrepren{\o}rielle milj{\o}er, musik- og billedskoler og ungdomsskolen.Projektet Kulturens Laboratorium blev oprettet for at opfylde dette krav. Konkret havde projektet til form{\aa}l at unders{\o}ge de kvalitative tendenser i skolernes anvendelse og inddragelse af kunst og kultur i b{\o}rnenes udvikling samt belyse inkluderende og udviklende aktiviteter. Desuden havde projektet til form{\aa}l at komme t{\ae}ttere p{\aa} b{\aa}de de gode eksempler, der kan inspirere regionalt og nationalt, og at f{\aa} kendskab til styrker og dilemmaer i inddragelsen af kunst og kultur i skolen. Projektet tilbyder en kvalitativ unders{\o}gelse, baseret p{\aa} de ni udvalgte cases af skole/kunst- & kultursamarbejde.",
keywords = "partnerskaber, Kulturens laboratorium",
author = "Tatiana Chemi",
year = "2017",
language = "Dansk",
publisher = "Aalborg Universitetsforlag",
edition = "1.",

}

Chemi, T 2017, Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler: Kulturens Laboratorium. ExCITe-serien, nr. 9, 1. udg, Aalborg Universitetsforlag.

Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler : Kulturens Laboratorium. / Chemi, Tatiana.

1. udg. Aalborg Universitetsforlag, 2017. 198 s. (ExCITe-serien; Nr. 9).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

TY - BOOK

T1 - Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler

T2 - Kulturens Laboratorium

AU - Chemi, Tatiana

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - Denne bog dokumenterer et udviklings- og forskningsprojekt, som foregik på Fyn i perioden mellem 1. januar 2016 og 30. juni 2017. Projektets originalitet ligger i det mangesidede perspektiv, som tilgodeser alle læringsperspektiver i skole/kunst- & kulturpartnerskaber: elever, lærere, kunstnere og kulturformidlere. Mangfoldigheden udtrykkes også i forskningsdesignet, som dækker forskellige geografiske områder i regionen, forskellige kunstarter, forskellige skoletrin (indskoling, mellemtrin, udskoling), forskellige aktiviteter og organiseringer af disse. Udviklingsprojektet, Kulturens Laboratorium beståede af ni udvalgte partnerskaber blandt skoler, kunstnere og kulturinstitutioner som blev gennemført, dokumenteret, kortlagt og analyseret. Den nuværende forskning er et systematisk og dybtgående bidrag til Den Åbne Skole og skolens behov for at samarbejde med lokale organisationer som for eksempel idrætsforeninger, erhvervslivet eller entreprenørielle miljøer, musik- og billedskoler og ungdomsskolen.Projektet Kulturens Laboratorium blev oprettet for at opfylde dette krav. Konkret havde projektet til formål at undersøge de kvalitative tendenser i skolernes anvendelse og inddragelse af kunst og kultur i børnenes udvikling samt belyse inkluderende og udviklende aktiviteter. Desuden havde projektet til formål at komme tættere på både de gode eksempler, der kan inspirere regionalt og nationalt, og at få kendskab til styrker og dilemmaer i inddragelsen af kunst og kultur i skolen. Projektet tilbyder en kvalitativ undersøgelse, baseret på de ni udvalgte cases af skole/kunst- & kultursamarbejde.

AB - Denne bog dokumenterer et udviklings- og forskningsprojekt, som foregik på Fyn i perioden mellem 1. januar 2016 og 30. juni 2017. Projektets originalitet ligger i det mangesidede perspektiv, som tilgodeser alle læringsperspektiver i skole/kunst- & kulturpartnerskaber: elever, lærere, kunstnere og kulturformidlere. Mangfoldigheden udtrykkes også i forskningsdesignet, som dækker forskellige geografiske områder i regionen, forskellige kunstarter, forskellige skoletrin (indskoling, mellemtrin, udskoling), forskellige aktiviteter og organiseringer af disse. Udviklingsprojektet, Kulturens Laboratorium beståede af ni udvalgte partnerskaber blandt skoler, kunstnere og kulturinstitutioner som blev gennemført, dokumenteret, kortlagt og analyseret. Den nuværende forskning er et systematisk og dybtgående bidrag til Den Åbne Skole og skolens behov for at samarbejde med lokale organisationer som for eksempel idrætsforeninger, erhvervslivet eller entreprenørielle miljøer, musik- og billedskoler og ungdomsskolen.Projektet Kulturens Laboratorium blev oprettet for at opfylde dette krav. Konkret havde projektet til formål at undersøge de kvalitative tendenser i skolernes anvendelse og inddragelse af kunst og kultur i børnenes udvikling samt belyse inkluderende og udviklende aktiviteter. Desuden havde projektet til formål at komme tættere på både de gode eksempler, der kan inspirere regionalt og nationalt, og at få kendskab til styrker og dilemmaer i inddragelsen af kunst og kultur i skolen. Projektet tilbyder en kvalitativ undersøgelse, baseret på de ni udvalgte cases af skole/kunst- & kultursamarbejde.

KW - partnerskaber

KW - Kulturens laboratorium

UR - http://aauforlag.dk/Shop/skriftserier/excite/tatiana.aspx

M3 - Bog

BT - Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler

PB - Aalborg Universitetsforlag

ER -

Chemi T. Partnerskaber blandt kunstnere, kulturinstitutioner og skoler: Kulturens Laboratorium. 1. udg. Aalborg Universitetsforlag, 2017. 198 s. (ExCITe-serien; Nr. 9).