Activities per year
Project Details
Description
ForskningsCenter for Uddannelse på SOSU-området (FoCUS) er et forsknings-, videns- og arbejdsfællesskab for forskere og uddannelsesaktører, der deler en særlig interesse for og viden om SOSU-uddannelserne. Centerets drivkraft er forankret i aktørernes fælles engagement i at bidrage til fortsat udvikling af uddannelserne til nogle af Danmarks største og vigtigste velfærdsområder.
Formålet med FoCUS er at skabe et fælles nationalt forum for udvikling af social- og sundhedsuddannelserne som et forskningsfelt i sin egen ret og skabe viden i samarbejde på tværs af uddannelsesinstitutioner, praksisområder og forskningsmiljøer.
Centerets intention er at bidrage til at opbygge vidensgrundlag og forskningskapacitet inden for SOSU-uddannelsesområdet og dermed skabe de bedste forudsætninger for læring og udvikling.
FoCUS er et projektorganiseret center, som udspringer af forskningspartnerskabet mellem Randers Social- og Sundhedsskole, SOSU Østjylland og Aalborg Universitet (Institut for Kommunikation og Psykologi samt Institut for Kultur og Læring). Centeret skal ses som et idé- og aktivitetsfællesskab, hvor de deltagende partnere sammen har ansvaret for, at centerets forsknings-, formidlings- og udviklingsaktiviteter afvikles og udvikles i overensstemmelse med formål, intention og ambitioner.
Formålet med FoCUS er at skabe et fælles nationalt forum for udvikling af social- og sundhedsuddannelserne som et forskningsfelt i sin egen ret og skabe viden i samarbejde på tværs af uddannelsesinstitutioner, praksisområder og forskningsmiljøer.
Centerets intention er at bidrage til at opbygge vidensgrundlag og forskningskapacitet inden for SOSU-uddannelsesområdet og dermed skabe de bedste forudsætninger for læring og udvikling.
FoCUS er et projektorganiseret center, som udspringer af forskningspartnerskabet mellem Randers Social- og Sundhedsskole, SOSU Østjylland og Aalborg Universitet (Institut for Kommunikation og Psykologi samt Institut for Kultur og Læring). Centeret skal ses som et idé- og aktivitetsfællesskab, hvor de deltagende partnere sammen har ansvaret for, at centerets forsknings-, formidlings- og udviklingsaktiviteter afvikles og udvikles i overensstemmelse med formål, intention og ambitioner.
Short title | FoCUS |
---|---|
Status | Active |
Effective start/end date | 01/05/2022 → … |
Collaborative partners
- SOSU Ostjylland
- Randers Social & Healthcare College
Fingerprint
Explore the research topics touched on by this project. These labels are generated based on the underlying awards/grants. Together they form a unique fingerprint.
Activities
- 1 Organisation or participation in workshops, courses, seminars, exhibitions or similar
-
Pædagogisk dag SOSU Ø: Det 21. århundredes kompetencer
Wegener, C. (Organizer)
9 Apr 2024Activity: Attending an event › Organisation or participation in workshops, courses, seminars, exhibitions or similar
Impacts
-
Impact af projektet Generativ AI i erhvervsuddannelser. Styrkede deltagelsesmuligheder for tosprogede kvinder i SOSUuddannelser
Scholkmann, A. (Participant), Rohwedder, A.-B. (Participant), Li, J. H. (Participant), Karim, A. S. (Participant), Hoppe, A. F. (Participant), Møller, S. K. (Participant) & Weidinger, M. B. (Participant)
Impact: Cultural impact, Social impact, Economic impact, Other impact
Research output
-
Editorial: Caring About Elderly Care
Møller, B. L. & Wegener, C., 2024, In: Qualitative Studies. 9, 1Research output: Contribution to journal › Editorial
-
How to understand the concept of ‘expansive learning environment' in elderly care?
Wegener, C., Solbakken, R. & Anvik, C. H., 17 Jun 2024.Research output: Contribution to conference without publisher/journal › Conference abstract for conference › Research › peer-review
-
Reconfiguring Textures of Practice: Expansive-Restrictive Learning Environments at the Thrift Shop
Aakjær, M. K. & Wegener, C., 17 Jun 2024.Research output: Contribution to conference without publisher/journal › Paper without publisher/journal › Research › peer-review