Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Formålet med stipendiet er at foretage et praksisnært studie af, hvordan og med hvilke midler innovation og kompetenceudvikling kan forandre og forankre VUC Storstrøms it-støttede og digitalt videomedierede undervisning, hvor der er fokus på de lærendes motivation. Udgangspunktet er, at innovativ implementering af it sker i et samspil mellem undervisningens aktører. Projektet vil derfor skulle foregå i et tæt samarbejde med VUC (kursisterne, underviserne og administrationen) og med de forskere, der allerede nu samarbejder med VUC. Ph.d.-projektet indgår således i et af ILD-labs eksisterende forskningsområder og vil indgå i flere projekter (nationale og internationale) på VUC som del af empirigrundlaget. Formålet er at udvikle teori og at danne retningslinjer for, hvordan aktørerne kan skabe innovativ praksis i den fortsatte udvikling af it i undervisningssammenhænge, primært inden for digitalt medierede undervisningsformer.
Status | Afsluttet |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/02/2013 → 02/03/2016 |
Samarbejdspartnere
- VUC Storstrøm (Projektpartner)
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Aktiviteter
- 1 Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
-
CHITALY 2015
Weitze, C. L. (Deltager)
28 sep. 2015Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
Fil
Publikation
-
Designing for Learning and Play - The Smiley Model as a Framework: - Workshop paper
Weitze, C. L., 2015. 4 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper uden forlag/tidsskrift › Forskning › peer review
Åben adgangFil214 Downloads (Pure) -
Learning and Motivational Processes When Students Design Curriculum-Based Digital Learning Games
Weitze, C. L., 8 okt. 2015, Proceedings of The 9th European Conference on Games Based Learning: ECGBL 2015. Munkvold, R. & Kolås, L. (red.). Reading, United Kingdom: Academic Conferences and Publishing International, s. 579-588 10 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
Åben adgangFil10 Citationer (Scopus)235 Downloads (Pure) -
Pedagogical innovation in teacher teams: An organisational learning design model for continuous competence development
Weitze, C. L., 2015, Proceedings of 14th European Conference on e-Learning ECEL-2015. Jefferies, A. & Cubric, M. (red.). Reading, UK: Academic Conferences and Publishing International, s. 629-638 10 s. ( Proceedings of the European Conference on e-Learning ).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
Åben adgangFil26 Citationer (Scopus)372 Downloads (Pure)