Udvikling af livsduelighed blandt unge – samarbejde mellem erhvervsskoler og lærepladser

Projektdetaljer

Flere analyser peger på, at faglært arbejdskraft i fremtiden bliver en mangelvare. 42 pct. af de unge, der påbegynder en erhvervsuddannelse, dropper nemlig ifølge Danmarks Statistik ud igen. Den tendens vil otte nordjyske erhvervsskoler med projektet, Udvikling af livsduelighed blandt unge, forsøge at ændre. Målet med projektet er at øge trivslen hos erhvervsskoleelever og derigennem mindske frafaldet.
Projektet, som er støttet med fem mio. kr. af Region Nordjylland, evalueres af forskere fra Institut for Kultur og Læring, AAU.
StatusIgangværende
Effektiv start/slut dato01/08/202201/04/2025

Samarbejdspartnere

• EUC Nord (leder)