Brobygning mellem bygningskonstruktør-uddannelsen og kandidat i Ledelse og Informatik i Byggeriet

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

111 Downloads (Pure)

Abstrakt

I rapporten redegøres for brobygningsproblemer mellem Bygningskonstruktøruddannelsen på UCL Erhvervs-akademi og Professionshøjskole og AAUs kandidatuddannelse i Ledelse og Informatik i Byggeriet, og der gives forslag til, hvordan et uddannelsesforløb kan tilrettelægges, som kan lette overgangen for de studerende til en kandidatoverbygning.

Abefalinger vedrørende nyt filosofikum er anvendt som inspiration til analysen og udviklingen af brobygningsforløbet, hvorfor der er et særligt fokus på betydningen af videnskabsteoretiske kompetencer.

I rapporten redegøres for, hvordan fagmiljøerne hver for sig og sammen kan møde både byggeriets krav og uddannelsespolitiske krav ved at styrke og integrere videnskabsteoretiske studieelementer.

Analysen er gennemført med udgangspunkt i de to nævnte uddannelser, men det vurderes, at tilgangen til brobygningsproblemer mellem professionsbacheloruddannelser og universiteter og det anvendte analytiske perspektiv kan inspirere lignende brobygningsprojekter på tværs af professionsbacheloruddannelser og universiteter.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagStatens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet
Vol/bind3
Antal sider50
ISBN (Elektronisk)978-87-563-1923-2
StatusUdgivet - 2019

Citationsformater