Brobygning mellem bygningskonstruktør-uddannelsen og kandidat i Ledelse og Informatik

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

24 Downloads (Pure)

Resumé

I rapporten redegøres for brobygningsproblemer mellem Bygningskonstruktøruddannelsen på UCL Erhvervs-akademi og Professionshøjskole og AAUs kandidatuddannelse i Ledelse og Informatik i Byggeriet, og der gives forslag til, hvordan et uddannelsesforløb kan tilrettelægges, som kan lette overgangen for de studerende til en kandidatoverbygning.

Abefalinger vedrørende nyt filosofikum er anvendt som inspiration til analysen og udviklingen af brobygningsforløbet, hvorfor der er et særligt fokus på betydningen af videnskabsteoretiske kompetencer.

I rapporten redegøres for, hvordan fagmiljøerne hver for sig og sammen kan møde både byggeriets krav og uddannelsespolitiske krav ved at styrke og integrere videnskabsteoretiske studieelementer.

Analysen er gennemført med udgangspunkt i de to nævnte uddannelser, men det vurderes, at tilgangen til brobygningsproblemer mellem professionsbacheloruddannelser og universiteter og det anvendte analytiske perspektiv kan inspirere lignende brobygningsprojekter på tværs af professionsbacheloruddannelser og universiteter.
OriginalsprogDansk
ForlagStatens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet
Antal sider46
ISBN (Elektronisk)978-87-563-1923-2
StatusUdgivet - 2019

Citer dette

@book{93e0d0a160524244be3c7a1b2385f7d5,
title = "Brobygning mellem bygningskonstrukt{\o}r-uddannelsen og kandidat i Ledelse og Informatik",
abstract = "I rapporten redeg{\o}res for brobygningsproblemer mellem Bygningskonstrukt{\o}ruddannelsen p{\aa} UCL Erhvervs-akademi og Professionsh{\o}jskole og AAUs kandidatuddannelse i Ledelse og Informatik i Byggeriet, og der gives forslag til, hvordan et uddannelsesforl{\o}b kan tilrettel{\ae}gges, som kan lette overgangen for de studerende til en kandidatoverbygning.Abefalinger vedr{\o}rende nyt filosofikum er anvendt som inspiration til analysen og udviklingen af brobygningsforl{\o}bet, hvorfor der er et s{\ae}rligt fokus p{\aa} betydningen af videnskabsteoretiske kompetencer.I rapporten redeg{\o}res for, hvordan fagmilj{\o}erne hver for sig og sammen kan m{\o}de b{\aa}de byggeriets krav og uddannelsespolitiske krav ved at styrke og integrere videnskabsteoretiske studieelementer.Analysen er gennemf{\o}rt med udgangspunkt i de to n{\ae}vnte uddannelser, men det vurderes, at tilgangen til brobygningsproblemer mellem professionsbacheloruddannelser og universiteter og det anvendte analytiske perspektiv kan inspirere lignende brobygningsprojekter p{\aa} tv{\ae}rs af professionsbacheloruddannelser og universiteter.",
author = "Marianne Forman and Stefan Gottlieb",
year = "2019",
language = "Dansk",
publisher = "Statens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet",

}

Brobygning mellem bygningskonstruktør-uddannelsen og kandidat i Ledelse og Informatik. / Forman, Marianne; Gottlieb, Stefan.

Statens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet, 2019. 46 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

TY - RPRT

T1 - Brobygning mellem bygningskonstruktør-uddannelsen og kandidat i Ledelse og Informatik

AU - Forman, Marianne

AU - Gottlieb, Stefan

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - I rapporten redegøres for brobygningsproblemer mellem Bygningskonstruktøruddannelsen på UCL Erhvervs-akademi og Professionshøjskole og AAUs kandidatuddannelse i Ledelse og Informatik i Byggeriet, og der gives forslag til, hvordan et uddannelsesforløb kan tilrettelægges, som kan lette overgangen for de studerende til en kandidatoverbygning.Abefalinger vedrørende nyt filosofikum er anvendt som inspiration til analysen og udviklingen af brobygningsforløbet, hvorfor der er et særligt fokus på betydningen af videnskabsteoretiske kompetencer.I rapporten redegøres for, hvordan fagmiljøerne hver for sig og sammen kan møde både byggeriets krav og uddannelsespolitiske krav ved at styrke og integrere videnskabsteoretiske studieelementer.Analysen er gennemført med udgangspunkt i de to nævnte uddannelser, men det vurderes, at tilgangen til brobygningsproblemer mellem professionsbacheloruddannelser og universiteter og det anvendte analytiske perspektiv kan inspirere lignende brobygningsprojekter på tværs af professionsbacheloruddannelser og universiteter.

AB - I rapporten redegøres for brobygningsproblemer mellem Bygningskonstruktøruddannelsen på UCL Erhvervs-akademi og Professionshøjskole og AAUs kandidatuddannelse i Ledelse og Informatik i Byggeriet, og der gives forslag til, hvordan et uddannelsesforløb kan tilrettelægges, som kan lette overgangen for de studerende til en kandidatoverbygning.Abefalinger vedrørende nyt filosofikum er anvendt som inspiration til analysen og udviklingen af brobygningsforløbet, hvorfor der er et særligt fokus på betydningen af videnskabsteoretiske kompetencer.I rapporten redegøres for, hvordan fagmiljøerne hver for sig og sammen kan møde både byggeriets krav og uddannelsespolitiske krav ved at styrke og integrere videnskabsteoretiske studieelementer.Analysen er gennemført med udgangspunkt i de to nævnte uddannelser, men det vurderes, at tilgangen til brobygningsproblemer mellem professionsbacheloruddannelser og universiteter og det anvendte analytiske perspektiv kan inspirere lignende brobygningsprojekter på tværs af professionsbacheloruddannelser og universiteter.

M3 - Rapport

BT - Brobygning mellem bygningskonstruktør-uddannelsen og kandidat i Ledelse og Informatik

PB - Statens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet

ER -