Projekter pr. år
Abstract
Der er en voksende erkendelse af, at teknologisk udvikling øger kompleksiteten i verden. Tekno-logi er en af de stærkeste kræfter der former samfundets udvikling. Det er nødvendigt at udvikle undervis-ning som fører til teknologisk dannelse – en bred forståelse af teknologi og teknologiens rolle i samfun-det. Men fagligt og didaktisk er teknologi fortsat langt fra veletableret som STEM-område i grundskolen.Denne udfordring er taget op i en række lande, og der er behov for at vi i Danmark også gør det. I denne aktuelle analyse peger vi på en række nationale forhold der spiller en rolle, ligesom vi giver en række eksempler på beskrivelser af teknologi og teknologisk dannelse i undervisningskontekst.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik |
Vol/bind | 4 |
Sider (fra-til) | 95-115 |
ISSN | 1604-8628 |
Status | Udgivet - 2023 |
Emneord
- Science Education
- Technology literacy
- STEM
Projekter
- 1 Igangværende