Interviewstudie: Udbytte af ambulant depressionsbehandling i psykiatrien. Patientperspektiver på stabilisering og remission fra depression og indsamling af patient-relevante outcome variable.

Projektdetaljer

Fokus for interviewstudiet er at undersøge og identificere patienters syn på udbytte af ambulant behandling for depression, med henblik på en validering af relevante outcome variables i RCT design. Forskningen bibringer viden om patienters oplevelse af behandlingsudbytte og bedring ved behandlingsforløbets afslutning. Interviews vil give eksempler fra behandlingsforløb som er foregået i psykiatrien indenfor rammerne i Klinik Syd og de givne ressourcer i ambulatoriet.

Lægmandssprog

Dette studie undersøger udbytte af behandling set fra patientperspektiv gennem en interviewundersøgelse
Kort titelPatienters udbytte af behandling for depression
StatusIgangværende