Bæredygtighed i erhvervs- og mødeturismen: Analyse af nationale og internationale holdninger til og arbejde med bæredygtighed i erhvervs- og mødeturismen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Abstrakt

Formålet med analysen er at skabe et nyt vidensgrundlag for udarbejdelsen af en ny national bæredygtighedsplan inden for erhvervs- og mødeturismeområdet i Danmark.
Analysen har tre centrale analysedele (se Tabel 2, side 18, og Figur 2, side 19). Tallet foran hver del refererer til afsnitsinddelingen i analysen:
Afsnit 4. Danske turismevirksomheder (udbuddet): Hvor langt er danske møde- og erhvervsturismevirksomheder i arbejdet med bæredygtighed? Beskrivelse af bæredygtighed (økonomisk, miljø og social), barrierer og største potentialer med videre.
Afsnit 5. Konkurrerende møde- og erhvervsdestinationer (konkurrencen): Hvordan ligger MeetDenmark i forhold til interna-tionale konkurrenter? Hvordan arbejder konkurrerende destinationer med bæredygtighed sammenlignet med de danske destinationer, er bæredygtighed en central aktivitet for de internationale destinationer med videre?
Afsnit 6. Nationale og internationale møde- og konferencekunder (efterspørgslen): Hvad er kundernes behov, i hvor høj grad efterspørger de bæredygtighed og hvordan er forholdet mellem de velkendte pris og beliggenhed på den ene side og på den anden side bæredygtighed med videre?
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
Antal sider93
Rekvirerende organisationMeetDenmark
StatusIkke-udgivet - 2022

Bibliografisk note

Peter Kvistgaard, ph.d., er ekstern lektor på Aalborg Universitet
John Hird er ekstern lektor på Aalborg Universitet

Emneord

  • Turisme
  • Erhvervs- og mødeturisme
  • Bæredygtighed
  • MeetDenmark
  • Global Destination Sustainability Index

Citationsformater