En række forskere og universitetsansatte, heriblandt projektleder Jesper Dalgaard Pøhler, lektor Michael Søgaard Jørgensen og klinisk lektor Jakob Hjort Bønløkke, alle fra Aalborg Universitet, argumenterer i et debatindlæg for, at universiteter og højere uddannelsesinstitutioner skal spille en nøglerolle i kampen mod klima-, miljø- og biodiversitetskrisen. De mener, at disse institutioner har et unikt ansvar for at uddanne fremtidens beslutningstagere og eksperter til at håndtere den grønne omstilling. Forfatterne opfordrer til en mere målrettet, koordineret og missionsdrevet tilgang til at integrere bæredygtighed i uddannelserne.

(Resumé leveret af Infomedia) Kilder: Altinget.dk, 06-10-2023

Periode6 okt. 2023

Mediebidrag

Mediebidrag