Arbejdsmarkedsforsker og lektor Laust Høgedahl fra Center for Arbejdsmarkedsforskning på Aalborg Universitet udtaler, at unge i dag har andre forventninger til balancen mellem arbejde og familieliv. Han siger: "De unge ser i større grad arbejdet i et langt livsperspektiv, og de ønsker ikke at arbejde hårdt, til de er 67 år og først da tage på jordomrejse." Mette Lykke Nielsen, lektor på Center for Ungdomsstudier, Aalborg Universitet, forklarer, at unge i dag ikke er mindre robuste på arbejdsmarkedet end tidligere generationer, men at de har store forventninger til sig selv om at kunne præstere i deres arbejde.

(Resumé leveret af Infomedia) Kilder: Jyllands-Posten, Indblik WEEKEND, side 4, 01-10-2023 Jyllands-posten.dk, 30-09-2023

Periode30 sep. 2023 → 1 okt. 2023