Adresse
  • Aalborg Universitet, Institut for Kultur og Læring, Kroghstræde 3

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

Find os her

Organisationsprofil

Organisationsprofil

Turismeforskningen på Institut for Kultur og Læring er samlet i det faglige netværk Tourism Research Unit - TRU. Netværket fokuserer på fem hovedområder:

  1. Forbrugeradfærd og identitetskonstruktion
  2. Interorganisatoriske forhold (netværk, alliancer samarbejde)
  3. Regionale udviklingsprocesser og strategier
  4. Turisme og tværsektoriel branding
  5. Strategisk markedskommunikation og produktudvikling.

På grund af turismens tværfaglige karakter er mange af disse forskningsområder sammenkoblet og resulterer i innovativ tænkning både med hensyn til teoretiske konceptualiseringer og praktiske løsninger.Mange af forskningsprojekterne inden for TRU sker gennem samarbejde med eksterne partnere, og på denne måde finder der en krydsbefrugtning mellem teoretiske udfordringer og konkrete empiriske problemer sted, hvilket resulterer i viden, der er nyttig for både akademikere og praktikere.

Fingerprint

Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som relaterer til enhedens profil, samt indholdet i de tilknyttede personprofiler. Det opdateres løbende med tilføjelsen af nye registreringer.

Netværk

Klik på punkterne for at se detaljerne.