Projekter pr. år
Personlig profil
Emneord
- Kommunikation og Informatik
- Interpersonel kommunikation
- Kommunikation i praksislæringsmiljøer
- Sundhedskommunikation
- Multimodalitet
- Pædagogik og Læring
- Læring på arbejdspladsen
- Pædagogisk design
- Supervision og vejledning
- Udvikling af uddannelsesforløb
- Diskurs og samfund
- Diskursanalyse
- Kvalitative forskningsmetoder
- Samtaleanalyse
- Sprog og interaktion - socialt situerede identitetskonstruktioner
Fingerprint
- 1 Lignende profiler
-
-
PlaceME: Place, Mediated Discourse and Embodied Interaction
McIlvenny, P. B., Piirainen-Marsh, A., Haddington, P., Thibault, P., Broth, M., Tenjes, S., Lindström, B., Ponti, M., Raudaskoski, P. L., Horsbøl, A., Lassen, I., Kärkkäinen, E., Kuure, L., Saarenkunnas, M., Jensen, O. B., Frimann, S., Ryberg, T., Dirckinck-Holmfeld, L., Kjær, M., Klausen, J. Z. & Thomsen, B. S.
01/10/2006 → 30/09/2009
Projekter: Projekt › Forskning
Publikationer
-
Læring i og efter krisen. Kommunikation og samarbejde i Fødevarestyrelsen Nord under minkindsatsen 2020 med fokus på frontmedarbejdernes erfaringer,
Horsbøl, A. & Kjær, M., jun. 2021, (Afsendt) 22 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Rådgivning
-
Looking into a healthcare learning practice: When technology has a voice in resuscitating a patient. A study of interaction between trained nurses, the simulated patient and the defibrillator
Kjær, M., jul. 2019, s. 166. 1 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
-
Sagprosatekst, interaktion og involvering: Neksusanalyse som metodisk perspektiv på praksisforståelse i et sygeplejefagligt læringsfelt
Kjær, M., 31 okt. 2019, I: Sakprosa . 11, 6, 33 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Analyse af læring i professionelle praksisser
Gravengaard, G. & Kjær, M., 2018, Kbh: Centre for Interaction Research and Communication Design, University of Copenhagen, s. 1-31, 31 s. (Working papers in social interaction; Nr. 2, Bind 4).Publikation: Working paper/Preprint › Working paper › Forskning › peer review
Åben adgang -
At skrive med andre: Sådan får I den bedste skriveproces
Gravengaard, G. & Kjær, M., 2018, 20 s. (circd).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Formidling
Åben adgang
Aktiviteter
-
Praksislæring i en fagkultur
Malene Kjær (Foredragsholder)
26 mar. 2020Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Læring i sygeplejefaglig praksis
Malene Kjær (Foredragsholder)
23 maj 2019Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Oxford Ethnography and Education Conference 2017
Malene Kjær (Deltager)
11 sep. 2017 → 13 sep. 2017Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
-
Den nye studerendes udvikling af et klinisk blik: På tværs af lokationer, relationer og over tid
Malene Kjær (Foredragsholder)
7 nov. 2016Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Studying Journalist Interns
Malene Kjær (Deltager)
27 nov. 2014 → 28 nov. 2014Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende