• Kroghstræde 3, 4-241

    9220 Aalborg Ø

    Danmark

1976 …2020

Research output per year

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer

2020

Influence of Secondary School Inspection on Lesson Planning in Western Uganda

Bagaya, J., Ezati, B. A., Wafula, W. S. & Rasmussen, P., jan. 2020, I : Journal of Education and Practice. 11, 3, 8 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
5 Downloads (Pure)

Innovation and research in the Danish public school

Bidragets oversatte titel: Innovation og forskning i den danske folkeskoleAndreasen, K. E. & Rasmussen, P., 15 feb. 2020, (Accepteret/In press) Curriculum, Schooling and Applied Research: Challenges and Tensions for Researchers.. Donavan, J., Trimmer, K. & Flegg, N. (red.). Palgrave Macmillan, 10 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Research and innovation in the Danish public school

Andreasen, K. E. & Rasmussen, P., 4 mar. 2020, s. 1. 1 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

School Inspection Practices: Evidence from Secondary Schools in Western Uganda

Bidragets oversatte titel: Kvalitetskontrol med skoler: Resultater fra skoler i det vestlige UgandaBagaya, J., Akullu Ezati, B., Scot Wafula, W. & Rasmussen, P., 20 feb. 2020, I : Journal of Education and Training. 7, 1, s. 56 - 76 21 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Universiteterne på vej - hvorhen?

Rasmussen, P., mar. 2020, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. s. 9-22

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Vildledende og nedladende at kalde unges studievalg for snobberi

Rasmussen, P., 14 feb. 2020, I : Nordjyske Stiftstidende. s. 11 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Åben adgang
Fil
2019

Activating and Educating Young Adults: Danish policies and the EU Youth Guarantee

Rasmussen, P., maj 2019. 12 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Dannelse, kompetence og evaluering

Rasmussen, P., 25 apr. 2019, I : Cepra-Striben. 24, s. 18-25 8 s., 7.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
53 Downloads (Pure)

Dannelse og kompetence

Rasmussen, P., 20 dec. 2019, I : Cepra-Striben. 25, s. 64-65

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskning

Åben adgang
Fil
Åben adgang
Fil
71 Downloads (Pure)

Det frie skolevalg og forældrenes motiver

Bomholt, A. & Rasmussen, P., maj 2019, I : Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis . 17, s. 26-37

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
47 Downloads (Pure)

Education and Social Innovation

Bidragets oversatte titel: Uddannelse og social innovationRasmussen, P., 4 aug. 2019, Encyclopedia of Educational Innovation. Peters, M. A. & Heraud, R. (red.). Springer, 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

Fra universitetskandidat til gymnasielærer: En Bourdieu-inspireret analyse af lærersocialisering gennem det gymnasiale pædagogikum

Duch, H. & Rasmussen, P. D., mar. 2019, I : Nordic Studies in Education. 39, 1, s. 53-68 16 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
63 Downloads (Pure)

Frit valg af folkeskole: Motiver og muligheder i Aalborg

Bomholt, A. & Rasmussen, P. D., 2019, 1. udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. 78 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

Åben adgang
Fil
123 Downloads (Pure)

Higher Education System Reform in Denmark in the Bologna Era

Rasmussen, P., apr. 2019, Higher Education System Reform: An International Comparison after Twenty Years of Bologna. Broucker, B., De Wit, K., Verhoeven, J. C. & Leisyte, L. (red.). Leiden, Holland: Brill | Sense, s. 79-96 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

LEAPS - Årlig rapport fra følgeforskningen (1)

Andreasen, K. E., Jensen, L. B., Bomholt, A. & Rasmussen, P., 11 okt. 2019, Aalborg Universitet. 67 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Åben adgang

Magt og læring i akademiske organisationer

Rasmussen, P., 28 dec. 2019, Den organiserede formåen: Magtperspektiver på organisatorisk læring. Keller, K. D. (red.). 1. udgave - OA udgave udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 253-270 17 s. (Organisatorisk læring og ledelse).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

PIAAC and the Danish press

Milana, M., Larson, A. & Rasmussen, P., sep. 2019, Report on the use of PIAAC in informing policy in selected countries: ENLIVEN deliverable D3.3. University of Verona: ENLIVEN, s. 53-71

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til rapportForskning

Åben adgang

Skolen er ikke ude af balance - endnu

Rasmussen, P., 30 maj 2019, I : Nordjyske Stiftstidende. s. 7

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Åben adgang
Fil
6 Downloads (Pure)

The vocational turn of adult education in Denmark: an analysis of adult education policy from the late 1990s

Rasmussen, P., Larson, A. & Cort, P., 2019, I : International Journal of Lifelong Education. 38, 3, s. 254-267 14 s., 3.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

55 Downloads (Pure)
2018

Adult Education under a Comparative Lens: Areas of Influence

Holford, J., Milana, M. & Rasmussen, P. D., 2018, Annual Review of Comparative and International Education 2017 . Wiseman, A. (red.). Emerald Group Publishing, s. 85 - 93 9 s. (International Perspectives on Education and Society, Bind 34).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Den lokale folkeskole og forældrenes valg

Rasmussen, P. D., 12 feb. 2018, I : Folkeskolen.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Deregulation, privatisation and marketisation of Nordic comprehensive education: Social changes reflected in schooling

Dovemark, M., Kosunen, S., Kauko, J., Magnúsdóttir, B., Hansen, P. & Rasmussen, P. D., 2018, I : Education Inquiry. 9, 1, s. 122-141 20 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
14 Citationer (Scopus)
168 Downloads (Pure)

Husk også at se på frafald

Rasmussen, P. D., 22 feb. 2018, I : Nordjyske Stiftstidende. s. 7-7

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Åben adgang
Fil
7 Downloads (Pure)

Negotiation and Officalisation: how commissions and task forces contribute to adult education policy in Italy and Denmark

Milana, M. & Rasmussen, P. D., 6 apr. 2018, I : European Journal for Research on the Education and Learning of Adults. 9, 2, s. 211-227 17 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
203 Downloads (Pure)

NERA 2017 keynote: Education and the Future of Society

Rasmussen, P. D., 20 mar. 2018, I : Nordic Studies in Education. 38, 1, s. 82 - 93 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKonferenceartikel i tidsskriftForskningpeer review

Åben adgang
Fil
96 Downloads (Pure)

Restructuring the Educational Profession in Denmark

Rasmussen, A. & Rasmussen, P. D., 2018, Education Policies and the Restructuring of the Educational Profession: Global and Comparative Perspectives. Normand, R., Liu, M., Carvalho, L. M., Oliveira, D. A. & Levalleur, L. (red.). Singapore: Springer, s. 159 - 172 14 s. 11. (Perspectives on Rethinking and Reforming Education).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Zrod a obtize politiky EU v oblasti uceni se dospelych

Rasmussen, P. D., nov. 2018, Celozivotni uceni a transnacioanlzovane verjne politiky: Lidsky rozvoj v (post)krizove konfliktni ere. Kopecky, M., Matulčík, J. & Holubec, S. (red.). Filozoficka University Karlovy, Praha: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, s. 41-65 15 s. (Humanitas).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2017

Adult Education - From Visible to Invisible? Recent policy Developments in Denmark

Rasmussen, P. D., Larson, A. & Cort, P., 2017.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskningpeer review

Adult Learning and Communicative Rationality

Rasmussen, P. D., 2017, The Palgrave International Handbook on Adult and Lifelong Education and Learning. Milana, M., Webb, S., Holford, J., Waller, R. & Jarvis, P. (red.). 1. udg. London: Palgrave Macmillan, s. 93 - 109 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

1 Citationer (Scopus)

An Investigation of Creative Climate of University R&D Centers and Policy Implications for Innovation in China

Zhou, C., Rasmussen, P., Chemi, T. & Luo, L., jan. 2017, Public Service Innovations in China. Jing, Y. & Osborne, S. (red.). 1 udg. Palgrave Macmillan, s. 185-205 (Governing China in the 21st Century; Nr. 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

At undersøge læring

Andreasen, K. E., Rasmussen, P. D., Rasmussen, A., Jensen, A. A., Ydesen, C. & Ravn, O., 2017, 1 udg. Samfundslitteratur. 188 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

Drop den forenklede modstilling af folkeskole og frie skoler

Rasmussen, P. D., 20 jan. 2017, I : Altinget.dk. 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Åben adgang

Dänemark

Rasmussen, P. D. & Werler, T., 15 feb. 2017, Die Bildungssysteme Europas: 4. vollst. überarbeitete und erweitete Auflage. Döbert, H., Hörner, W., von Kopp, B. & Reuter, L. R. (red.). 4 udg. Schneider Verlag Hohengehren, s. 138-147 (Grundlagen der Schulpädagogik, Bind 46).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Forandringer i ungdomsuddannelserne

Andreasen, K. E., Duch, H. & Rasmussen, P. D., 2017, Forandringer i ungdomsuddannelser : Overgange og indsatser. Andreasen, K. E. & Duch, H. (red.). 1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, s. 7-28 21 s. (Ungdomsliv; Nr. 5).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Introduction: War, violence and masculinities

Christensen, A-D. & Rasmussen, P. D., 2017, Masculinity, War and Violence. Christensen, A-D. & Rasmussen, P. (red.). New York - Oxon: Routledge, s. 1-14

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kan kommuner løfte?

Rasmussen, P. D., 18 nov. 2017, I : Nordjyske Stiftstidende. s. 2. sektion s 8

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Learn og perish! How commissions and task forces contribute to adult education policy in Italy and Denmark

Milana, M. & Rasmussen, P. D., 2017. 27 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Review of Robin Small: Marx and Education; Routledge, London, 2017

Rasmussen, P. D., nov. 2017, I : Marx and Philosophy Review of Books. 3 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelseForskning

Åben adgang

Transatlantic Crossings? Aspects of transnational European and federal US turns in school policy with Denmark and Texas as examples

Rasmussen, P. D. & Krejsler, J. B., 2017. 2 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang
Fil
32 Downloads (Pure)

Uddannelsespolitikkens værdikrigere vælger de forkerte kampe

Rasmussen, P. D., 1 jul. 2017, I : Dagbladet Information. s. 20-20 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Åben adgang

Unge i Vækst: Et udviklingsprojekt med fokus på vejledningen af udsatte unge i overgangen til uddannelse eller arbejde

Rasmussen, P. D., Ydesen, C. & Andreasen, K. E., 2017, Forandringer i ungdomsuddannelserne: Overgange og indsatser. Andreasen, K. E. & Duch, H. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 181-199 18 s. (Ungdomsliv; Nr. 5).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2016

Adult education and the challenges of regional development: Policy and sustainability in North Denmark

Rasmussen, P. D. & Staugaard, H. J., 2016, I : International Review of Education. 62, 5, s. 609-625 17 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Back to basics? The impact of economic and political austerity on European adult education

Larson, A. & Rasmussen, P. D., 2016. 10 s.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Åben adgang
Fil
90 Downloads (Pure)

Centraliseret mikroledelse af vidensarbejde

Rasmussen, P. D. & Staugaard, H. J., 2016, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2016, 2, s. 13-23 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Challenges for adult skill formation in the globalising learning economy - a European perspective

Lundvall, B-Å. & Rasmussen, P. D., jul. 2016, I : International Journal of Lifelong Education. 35, 4, s. 448-464

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

6 Citationer (Scopus)

Guiding young adults at risk: Effects and challenges in the Danish welfare state

Andreasen, K. E., Rasmussen, P. D. & Ydesen, C., 2016, Adult Education and the Planetary Condition. Harju, A. & Heikkinen, A. (red.). 1 udg. Finnish Adult Education Association, s. 30-41

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
Åben adgang
Fil
48 Downloads (Pure)

Innovative Pedagogies in School Education: Policy and Research Review: Denmark

Rasmussen, P. D., 2016, Public Policy and Management Institute, Vilnius. 23 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Åben adgang
Fil
12 Downloads (Pure)