Thorkild Hanghøj

Cand.mag. i moderne kultur og kulturformidling, Ph.d.

  • A.C. Meyers Vænge 15, A, 3_sal

    2450 København SV

    Danmark

20042021

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskningsprofil

Jeg forsker i krydsfeltet mellem spil og læring - ofte gennem at udvikle og afprøve spilforløb i undervisningen. Min forskning er funderet i dialogiske perspektiver på spil og læring, der både relaterer til brug af spil i undervisningen, og hvordan børn/unge udvikler litereacies gennem spil i deres fritid. 

Emneord

  • Kommunikation og Informatik
  • Spil
  • Læring
  • Didaktik
  • Dialog- og kommunikationsfilosofi
  • Literacy

Fingerprint

Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som stammer fra personprofilernes indhold. Det opdateres løbende med nye registreringer.
  • 1 Lignende profiler

Netværk

Klik på punkterne for at se detaljerne.
  • Computerspil i dansk

    Hanghøj, T., Møller, L. D. & Melgaard, S., 2021, Sæt skolen i spil: Brug af computerspil og gamification i undervisningen. Hanghøj, T., Kjellow, T. N., Melgaard, S., Møller, L. D., Henningsen, B. & Jensen, E. O. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 131-177

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  • Computerspil i matematik

    Jensen, E. O., Hanghøj, T. & Kjellow, T. N., 2021, Sæt skolen i spil: Brug af computerspil og gamification i undervisningen. Hanghøj, T., Kjellow, T. N., Møller, L. D., Henningsen, B. & E. O. J. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 179 221 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  • Computerspil i undervisningen

    Hanghøj, T., 2021, Sæt skolen i spil: Brug af computerspil og gamification i undervisningen. Hanghøj, T., Kjellow, T. N., Melgaard, S., Møller, L. D., Henningsen, B. & Jensen, E. O. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 37-79

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  • Computerspil som samarbejdsform

    Hanghøj, T. & Kjellow, T. N., 2021, Sæt skolen i spil: Brug af computerspil og gamification i undervisningen. Hanghøj, T., Kjellow, T. N., Melgaard, S., Møller, L. D., Henningsen, B. & Jensen, E. O. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 81-129

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  • Faglig gamification – differentiering, progression og feedback

    Kjellow, T. N., Hanghøj, T. & Henningsen, B., 2021, Sæt skolen i spil: Brug af computerspil og gamification i undervisningen. Hanghøj, T., Kjellow, T. N., Melgaard, S., Møller, L. D., Henningsen, B. & Jensen, E. O. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 267-295

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review