Thorkild Hanghøj

Cand.mag. i moderne kultur og kulturformidling

  • A.C. Meyers Vænge 15, A, 3_sal

    2450 København SV

    Danmark

20042022
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Keywords

  • Kommunikation og Informatik
  • Spil

Fingeraftryk Fingeraftryk er baseret på at anvende teksten fra personernes videnskabelige dokumenter til at skabe et indeks med vægtede ord, som definerer de vigtigste emner fra hver enkelt forsker.

  • 91 Lignende profiler
student Samfundsvidenskab
search engine Samfundsvidenskab
research planning Samfundsvidenskab
computer game Samfundsvidenskab
research project Samfundsvidenskab
mother tongue Samfundsvidenskab
learning Samfundsvidenskab
poster Samfundsvidenskab

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter 2007 2022

Publikationer 2004 2019

Same Game, Different Impact: Diagnosing the Successes and Failures of One Game-Based Intervention Across Four Schools

Lieberoth, A., Hanghøj, T. & Misfeldt, M., 2019, Proceedings of the Connected Learning Summit 2018. Carnegie Mellon University ETC Press, s. 148-157

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Writing Game Journalism in School: Student Voices on Games and Game Culture

Hanghøj, T. & Nørgaard, J., 2019, Proceedings of the Connected Learning Summit 2018. s. 98-107

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

1 Citation (Scopus)

Can cooperative video games encourage social and motivational inclusion of at-risk students?

Hanghøj, T., Lieberoth, A. & Misfeldt, M., 1 jul. 2018, I : British Journal of Educational Technology. 49, 4, s. 775-799 25 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

computer game
inclusion
classroom
student
curriculum

Games, language and literacy in L1 and L2: A systematic review

Hanghøj, T., Kabel, K., Jensen, S. H., Jensen, M-P. M. & Beavis, C., 2018, (Ikke-udgivet).

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper uden forlag/tidsskriftForskning

Games and Education: Designs in and for Learning

Arnseth, H. C. (red.), Hanghøj, T. (red.), Henriksen, T. D. (red.), Misfeldt, M. (red.), Ramberg, R. (red.) & Selander, S. (red.), 2018, Brill | Sense. (Gaming Ecologies and Pedagogies Series, Bind 2).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Aktiviteter 2018 2019

  • 2 Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

Spilbaseret læring i det 21. århundrede

Stine Ejsing-Duun (Arrangør), Thorkild Hanghøj (Arrangør)
27 aug. 2018

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

Spil uden strøm II

Stine Ejsing-Duun (Arrangør), Thorkild Hanghøj (Arrangør), Heidi Hautopp (Arrangør), Thomas Vigild (Arrangør)
10 jan. 2019

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

Presse/medie

Computerspil på godt og ondt

Thorkild Hanghøj

27/04/2019

1 element af mediedækning

Presse/medie

E-sport kan skabe sammenhold og trivsel

Thorkild Hanghøj

03/01/2019

17 elementer af mediedækning

Presse/medie

Til fremtidens folkeskole

Thorkild Hanghøj

29/04/2018

1 element af mediedækning

Presse/medie