• København

Organisationsprofil

Organisationsprofil

Vidensgruppen arbejder med at nytænke læreprocesser gennem it, hvor fokus er på it’s muligheder for at kvalificere og facilitere læring samt styrke kreativitet og innovation.

Vidensgruppen hører under Institut for Kommunikation og indgår sammen med forskere fra Institut for Læring og filosofi i Forskningslab: It og LæringsDesign, der samler en række af landets førende forskere inden for it, læring og didaktik

Digitalisering og internet er i dag en væsentlig faktor i samfundsmæssige forandringer og prioriteres højt i uddannelsessystemer verden over. Vidensgruppen  arbejder grundvidenskabeligt og med aktions- og praksisforskning i samarbejde med eksterne partnere om it, læring og didaktik. Lab’et satser i særlig grad på it i grundskolen og på videregående uddannelser.

Der forskes i nye læringsformer, formelle og uformelle kontekster, multimodalitet og interaktion i teknologiintensive læringsmiljøer, som er helt centrale i forbindelse med innovation af uddannelsessektoren, virksomheder og andre organisationer.

K-ILD’s aktiviteter og faciliteter er forankret i Lab’et på Aalborg Universitet København.

Leder af K-ILD: Professor Mie Buhl

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som relaterer til enhedens profil, samt indholdet i de tilknyttede personprofiler. Det opdateres løbende med tilføjelsen af nye registreringer.

learning Samfundsvidenskab
student Samfundsvidenskab
teacher Samfundsvidenskab
art education Samfundsvidenskab
didactics Samfundsvidenskab
school Samfundsvidenskab
research project Samfundsvidenskab
Denmark Samfundsvidenskab

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter 2007 2023

Publikationer 1992 2019

Augmented Reality som wearable: Et design for visuel læring i sygeplejerskeuddannelsens anatomiundervisning

Buhl, M. & Rahn, A., 23 feb. 2019, I : Sundhedsprofessionelle studier. 3, 1, s. 1-22 22 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Brugerinddragelse i brug og integration af læringsplatforme

Dirckinck-Holmfeld, L., 2019, I : Learning tech. s. 106-132 27 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Computational thinking utilizing visual arts, or maybe the other way around

Buhl, M., 2019, (Accepteret/In press) ECEL 2019 Proceedings. Academic Conferences and Publishing International, 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Aktiviteter 2008 2019

Præsentation af antologibidrag Cosplay and Cosplayers ved lancering af Making culture. Children's and young people's leisure practices in the Nordic countries

Mie Buhl (Foredragsholder)
16 sep. 2019

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Teknologiforståelse: Dannelse igennem designprocesser

Stine Ejsing-Duun (Foredragsholder)
27 aug. 2019

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

The collaborative of making place manipulations

Mie Buhl (Oplægsholder), Kirsten Skov (Oplægsholder)
12 jul. 2019

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

Presse/medie

Ny professor i spil i skolen

Thorkild Hanghøj

23/08/2019

1 element af Mediedækning

Presse/medie

Computerspil på godt og ondt

Thorkild Hanghøj

27/04/2019

1 element af Mediedækning

Presse/medie