• København

Organisationsprofil

Organisationsprofil

Vidensgruppen arbejder med at nytænke læreprocesser gennem it, hvor fokus er på it’s muligheder for at kvalificere og facilitere læring samt styrke kreativitet og innovation.

Vidensgruppen hører under Institut for Kommunikation og indgår sammen med forskere fra Institut for Læring og filosofi i Forskningslab: It og LæringsDesign, der samler en række af landets førende forskere inden for it, læring og didaktik

Digitalisering og internet er i dag en væsentlig faktor i samfundsmæssige forandringer og prioriteres højt i uddannelsessystemer verden over. Vidensgruppen  arbejder grundvidenskabeligt og med aktions- og praksisforskning i samarbejde med eksterne partnere om it, læring og didaktik. Lab’et satser i særlig grad på it i grundskolen og på videregående uddannelser.

Der forskes i nye læringsformer, formelle og uformelle kontekster, multimodalitet og interaktion i teknologiintensive læringsmiljøer, som er helt centrale i forbindelse med innovation af uddannelsessektoren, virksomheder og andre organisationer.

K-ILD’s aktiviteter og faciliteter er forankret i Lab’et på Aalborg Universitet København.

Leder af K-ILD: Professor Mie Buhl

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som relaterer til enhedens profil, samt indholdet i de tilknyttede personprofiler. Det opdateres løbende med tilføjelsen af nye registreringer.

learning Samfundsvidenskab
student Samfundsvidenskab
art education Samfundsvidenskab
teacher Samfundsvidenskab
didactics Samfundsvidenskab
Denmark Samfundsvidenskab
research project Samfundsvidenskab
education Samfundsvidenskab

Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

Projekter 2007 2023

Publikationer 1992 2019

Augmented Reality som wearable: Et design for visuel læring i sygeplejerskeuddannelsens anatomiundervisning

Buhl, M. & Rahn, A., 23 feb. 2019, I : Sundhedsprofessionelle studier. 3, 1, s. 1-22 22 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Billedhandlinger som aktører i åben skole: Om sociale og pædagogiske vendinger i billedkunst og i skolefaget

Buhl, M., 2019, Hvorfor og hvordan åben skole? Undervisningens nye partnere og former. Emmerik Damgaard Knudsen, L., Lundager Jensen, L., Fredslund, M. & Vestergaard Thomsen, A. (red.). Aarhus Universitetsforlag, (Didaktiske studier).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Design-based teaching at University of Jordan

Hamann, V. D. & Magnussen, R., 2019, (Afsendt) Proceeding og European Conference on E-Learning.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

Aktiviteter 2008 2019

10th European Conference on Games Based Learning

Stine Ejsing-Duun (Oplægsholder)
6 okt. 20167 okt. 2016

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

13th European Conference on e-Learning

Mie Buhl (Deltager)
30 okt. 201431 okt. 2014

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

13th International Conference on Interaction Design & Children

Helle Marie Skovbjerg (Arrangør)
16 jun. 2014

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

Presse/medie

Computerspil på godt og ondt

Thorkild Hanghøj

27/04/2019

1 element af mediedækning

Presse/medie

Digitale quickfix findes ikke

Mie Buhl

03/04/2019

1 mediebidrag

Presse/medie