• København

Organisationsprofil

Organisationsprofil

Vidensgruppen arbejder med at nytænke læreprocesser gennem it, hvor fokus er på it’s muligheder for at kvalificere og facilitere læring samt styrke kreativitet og innovation.

Vidensgruppen hører under Institut for Kommunikation og indgår sammen med forskere fra Institut for Læring og filosofi i Forskningslab: It og LæringsDesign, der samler en række af landets førende forskere inden for it, læring og didaktik

Digitalisering og internet er i dag en væsentlig faktor i samfundsmæssige forandringer og prioriteres højt i uddannelsessystemer verden over. Vidensgruppen  arbejder grundvidenskabeligt og med aktions- og praksisforskning i samarbejde med eksterne partnere om it, læring og didaktik. Lab’et satser i særlig grad på it i grundskolen og på videregående uddannelser.

Der forskes i nye læringsformer, formelle og uformelle kontekster, multimodalitet og interaktion i teknologiintensive læringsmiljøer, som er helt centrale i forbindelse med innovation af uddannelsessektoren, virksomheder og andre organisationer.

K-ILD’s aktiviteter og faciliteter er forankret i Lab’et på Aalborg Universitet København.

Leder af K-ILD: Professor Mie Buhl

Fingerprint Fingerprint er automatisk genererede koncepter, som relaterer til enhedens profil, samt indholdet i de tilknyttede personprofiler. Det opdateres løbende med tilføjelsen af nye registreringer.

  • Netværk Klik på punkterne for at se detaljerne.

    Projekter

    Teknologiforståelse i uddannelse af lærere og øvrigt pædagogisk personale

    Buhl, M.

    01/03/202031/12/2021

    Projekter: ProjektForskning

    Vores Mål

    Buhl, M.

    27/11/2019 → …

    Projekter: ProjektRådgivende projekt

    Teoretisk pædagogikum i gymnasiet

    Buhl, M.

    01/01/201931/07/2023

    Projekter: ProjektForskning

    Publikationer

    Boundary Practices and the Use of Boundary Objects in Collaborative Networked Learning

    Riis, M. & Dirckinck-Holmfeld, L., 2020, Mobility, Data, and Learner Agency in Networked Learning. Cham: Springer, s. 155 - 172 17 s. (Research in Networked Learning).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Åben adgang
    Fil
    5 Downloads (Pure)

    Enactivism and Digital Learning Platforms

    Pischetola, M. & Dirckinck-Holmfeld, L., 2020, NLC2020.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskningpeer review

    Hvad skal der ske i 6. klasse? om billedhandlinger og deltagelse som billedfaglig læring

    Buhl, M., maj 2020, I : Billedpaedagogisk Tidsskrift. s. 6-9 4 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    Priser

    Top downloaded paper

    Ejsing-Duun, Stine (Modtager) & Helle Marie Skovbjerg (Modtager), 30 apr. 2020

    Pris: Øvrige priser

    Aktiviteter

    Tværgående samarbejder: Hvordan kan DFC medvirke til at skabe bedre samarbejde på tværs af fag, sektorer og lande

    Lone Dirckinck-Holmfeld (Foredragsholder)

    30 apr. 2020

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

    MIL de næste 10 år – udfordringer og muligheder

    Lone Dirckinck-Holmfeld (Foredragsholder)

    28 apr. 2020

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

    Institut for Kommunikation og Psykologi (Organisation)

    Lone Dirckinck-Holmfeld (Formand)

    25 feb. 2020

    Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af bedømmelsesudvalg